Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gick det med raketer å sånt?  (läst 1546 gånger)

Musseron

Hur gick det med raketer å sånt?
« skrivet: 01 jan-08 kl 14:32 »
Jag som blivit frälst av höns kunde inte låta bli att skänka dem (och alla andra djur) en tanke inatt när det började spraka och smälla i byn. Hur hanterar ni det? Höns ska ju vad jag hört ha väldigt bra hörsel. Musik i hönshuset?
Om ett år så har jag ju egna skyddslingar i mitt hönshus. Närmsta grannarna är snälla och skötsamma, men längre ner i backen (400m) så fyrade de av en del raketer.
Hur gör man?
Blivande hönsägare, ett litet -ombyggnadsprojekt bort. Skulle gärna ha  Hedemora, Jersey Jätte, Norska Jär, Maran, Orpington och Grönvärpare.

Boström

• Småland
Re:Hur gick det med raketer å sånt?
« Svar #1 skrivet: 01 jan-08 kl 14:53 »
Jag, själv tror inte att hönsen bryr sig,så länge de har det mörkt hos sig . Mörker=sova.
Värre är det med våra 4 benta vänner.
(Våra hästar o hunden har tagit det med ro.)
Har hästar,kaniner & fjäderfä, bor på landet med sambo o barn.

ela84

« Svar #2 skrivet: 01 jan-08 kl 15:30 »
Mina brydde sig inte så mycke va ja märkte dom satt å sov som vanligt.
Å hunden va helt galen jan ÄLSKAR fyvärkerier, ju högre dom låter desto gladrae blir han.
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 01 jan-08 kl 16:19 »
Vi fyrade av våra raketer på gärdet kanske hundra meter från hönsen och sedan gick vi och gav dem nyårsmat. De verkar inte särskilt intresserade av fyrverkerier.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #4 skrivet: 01 jan-08 kl 18:56 »
Tur man slipper fyrverkerier. Bor mitt ute i ingenstans. Grannarna sysslar heller inte med fyrverkerier. Tack och lov. :D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Lena A

« Svar #5 skrivet: 01 jan-08 kl 19:06 »
Tur man slipper fyrverkerier. Bor mitt ute i ingenstans. Grannarna sysslar heller inte med fyrverkerier. Tack och lov. :D

Samma här. Skönt att slippa eländet.  :) (även om vi hörde dem på håll).

anette i bugared

• -
« Svar #6 skrivet: 01 jan-08 kl 19:38 »
Vi slapp dem också, tack, tack. På långt håll däremot så är det rätt mäktigt, ljuskrevader och muller åt alla väderstreck. Ger en viss nyårskänsla.

Men jag är egentligen totalt emot allt vad smällare och raketer heter. Slöseri och miljöförstöring >:(, skadegörelse och okynnessmällande.

Tur att en annan inte bor i samhället, jag hade väl jagat runt som den galna tant jag är ;) ;D.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Rosten

• Närke
« Svar #7 skrivet: 01 jan-08 kl 23:47 »
Mina höns är vana med smällar. ;D
Jag skjuter ju skator och kråkor på gösselstacken. Mitt ibland hönsen.
Dom reagerar knappt.

Taggis

• vänner
« Svar #8 skrivet: 02 jan-08 kl 11:24 »
Mina höns & ankor klarade det bra ,var lite orolig för ankorna då dom inte går in i hönshuset utan ligger utanför men dom tog det med ro .Glad för att jag inte hade ankor förra nyår då en kompis till oss fyrade av en raket som flög bort &smällde precis utan för höns luckan  :-X.Kan säga att han var mkt olycklig för det & inte smällde några detta året .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

amarantus

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 02 jan-08 kl 16:55 »
Våra djur tog det bra i år med! 5 mån Taxen sprang fram till fönstren när det small och tittade på oss om vi skulle reagera!

Vi gjorde som med den andra hunden "låtsades som om ingenting" och hon gick och la sig :)

Fåren stod och åt hö och verkade inte bry sig särskilt mycket, men man är alltid orolig för att ngn raket ska komma till vår äng :-\ och skrämma upp fåren!

Vi åkte alltså hem en stund innan 12 slaget just för djurens skull :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

646 gäster, 1 användare
Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser