Ja, getter är ganska bra på agiligy. Jag har tränat in hopp över hinder, gå fot, ligg, stå rätt upp. Med mera. Men det där med ligg var inte så populärt, min älskling bräkte PROTEST när hon efter en kvarts tjatande gav efter, la sig, och äntilgen fick godiset! Utan godis gick det inte! En hund lär Du något, och sedan gör hunden så. men en get lär Du något, därefter vidtar förhandlingar! Är inte godiset bra nog, uteblir konststycket! Hon som kunde "ligg" ville ha godiset ändå. "Jamen, om jag går ner på knä och sen reser mig upp?" "Nähä, men om jag står kvar på knä då??

" "Nänä, då går jag väl nån annan stans, jasså, bara trista boxväggar, Matte är det minst ointressanta här. Du, ge mig det där GODISET!" "Va? Går det inte med minrde? Nå, då lägger jag mig, och reser mig genast upp, nu vill jag ha min belöning!" "VA??? Handen fortfarande stängd, om jag nosar riktigt intensivt på den, och petar med näsan, DÄÄÄR ska du öppna handen!" "Hm, det finns visst ingen anna utväg, tvi så förargligt, BÄ-Ä-ÄÄÄ!"!!"