Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brunstar?  (läst 932 gånger)

Gräbban

• -
Brunstar?
« skrivet: 26 dec-07 kl 19:48 »
Har några honkaniner i samma ålder ihop, och en av dom började terra dom andra genom att rida på dom... Är det ett brunstbeteende eller dominans? Eller dumheter...?
Vad ser man för brunstbeteende hos kaniner?
Jag satte in denna honan till en hane, men hon verkade inte va helt med på noterna, iaf stod hon inte still när han försökte, så jag tog ut henne igen. Måste man prova att sätta in henne där ev varannan dag eller vad ser man för tecken? ???
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Brännbols ompla.

• Uppland
    • Ullis Blogg
Re:Brunstar?
« Svar #1 skrivet: 26 dec-07 kl 20:11 »
Kolla könet, är det blekt rosa så är hon inte brunstig! Är hon däremot mörkt rosa så ska du passa på!  :)

Att hon rider kan vara ett tecken på brunst men också på dominans! Håll koll så att hon stressar dom andra eller sig själv. Kanske bäst att hon får bo själv?

Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser