Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Arraksbollar  (läst 2585 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Arraksbollar
« skrivet: 21 nov-07 kl 10:38 »
Så enkelt att det kallas fusk....Jag brukar göra ett gäng när jag hittar sockerkakspaket med kort datum..

Receptet lyder som följer:

1 pkt sockerkaksmix
2 dl smält smör (ca. 100gr)
1 dl arrakspunch, extrakt
2 msk kakaopulver

Smällt smöret och blanda allt. Låt svallna i kylskåp en timme eller två. Rulla stora bollar som rullas i chokladströssel. Vill man så är det snitsigt att lägga dom i folieformar (billigt på ÖB..)
Frys in, tinar jättefort, o godast lite frusna..

Jag brukar göra en fyrdubbel, tar då en flaska arrak (350ml) och 450 gr. smör. Och kakaon överdriver jag ordentligt  :P
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:Arraksbollar
« Svar #1 skrivet: 03 dec-07 kl 20:06 »
Låter  jätte-mums! Tål det tyvärr inte :'( Är gluten-allergiker! Men kan ju vara gottis för någon annan!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Frances

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 04 dec-07 kl 15:01 »
Inga ersättningsgrejer som går att ta istället för sockerkaks smet?
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 05 dec-07 kl 14:28 »
Jodå.såg i affären idag att det finns motsvarande glutenfri sockerkakapå paket, det måste gålika bra!

Dela detta:

* Inloggade just nu

612 gäster, 3 användare (2 dolda)
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser