Arraksbollar

Startat av Frances, 21 Nov-07 kl 10:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Frances

Så enkelt att det kallas fusk....Jag brukar göra ett gäng när jag hittar sockerkakspaket med kort datum..

Receptet lyder som följer:

1 pkt sockerkaksmix
2 dl smält smör (ca. 100gr)
1 dl arrakspunch, extrakt
2 msk kakaopulver

Smällt smöret och blanda allt. Låt svallna i kylskåp en timme eller två. Rulla stora bollar som rullas i chokladströssel. Vill man så är det snitsigt att lägga dom i folieformar (billigt på ÖB..)
Frys in, tinar jättefort, o godast lite frusna..

Jag brukar göra en fyrdubbel, tar då en flaska arrak (350ml) och 450 gr. smör. Och kakaon överdriver jag ordentligt  :P
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Doris och Börje

Låter  jätte-mums! Tål det tyvärr inte :'( Är gluten-allergiker! Men kan ju vara gottis för någon annan!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Frances

Inga ersättningsgrejer som går att ta istället för sockerkaks smet?
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

Jodå.såg i affären idag att det finns motsvarande glutenfri sockerkakapå paket, det måste gålika bra!

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

325 Gäster, 0 användare