Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaniner med hästar?  (läst 1485 gånger)

jullin

• Gäst
Kaniner med hästar?
« skrivet: 19 okt-07 kl 18:16 »
Har hört att en del har kanin som sällskap åt häst, i boxen då...
Inte för att jag tänker ha det. Undrar bara om det går, blir inte kaninen söndertrampad?  ???

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:Kaniner med hästar?
« Svar #1 skrivet: 19 okt-07 kl 18:19 »
Hade det ofta "förr i tiden" i Finland. man gör ett hörn av boxen åt kaninen med en skiva.

Visst många levde lyckliga i många år.. men många inte  :(

Nä, det finns bättre lösningar också än ha kanin som häst sällskap, vill liksom inte rekommendera det..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Gräbban

• -
« Svar #2 skrivet: 20 okt-07 kl 20:42 »
Jag rekommenderar det icke... Hade en häst en gång som fick hovbensfraktur och boxvila i sex hemska veckor... Skaffade en jättestor "slaktkanin" (som hästen skulle kunna se) som sällskap, den blev ihjältramåad efter en vecka. Tror de flesta hästar inte uppfattar kaninerna som sällskap heller. De har ju alls inte samma språk.
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Gräbban

• -
« Svar #3 skrivet: 20 okt-07 kl 20:44 »
ihjältramåad

::)
Gud så dåligt jag stavar... "ihjältrampad"... förstås.... :-[
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Filip Skräplund

« Svar #4 skrivet: 20 okt-07 kl 21:16 »
Katter kan bli lite kompis med hästar.
Jag minns en som brukade sova på hästen i boxen och dom brukade hälsa på varann när katten satt i lagom höjd.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

bonus

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 26 okt-07 kl 11:17 »
jag har haft det och både hästen och kaninen gillade varandra.

sedan hände detta:
jag kom ut en morgon och kaninen kom inte och mötte mig. hon låg platt i spånet. Troligen hade hon krupit upp bredvid pålle när den låg ned och sedan när hon vände på sig/sträckte ut sig så kom kaninen i vägen. ett ögonblicksverk och sorgen var stor både för mig och hästen.  :-[

Dela detta:

* Inloggade just nu

612 gäster, 3 användare
simon.arvestrand, Nataks, RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser