Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp som beter sig annorlunda  (läst 1146 gånger)

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
Tupp som beter sig annorlunda
« skrivet: 18 okt-07 kl 13:20 »
Min far har en dvärgkochintupp som verkar tro att han är en höna. Det började med att äggen inte är befruktade, bytte ägg med en här o det verkar helt klart som han inte intresserat sig för hönsen på det viset. Nu har han bara en höna kvar som lagt sig o ruvat, o det har han också! Han ligger tätt intill henne hela dagarna  :o
Inget att ha som tupp va?
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
Re:Tupp som beter sig annorlunda
« Svar #1 skrivet: 18 okt-07 kl 18:57 »
Men söt ändå. :-*
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

Taggis

• vänner
« Svar #2 skrivet: 18 okt-07 kl 20:43 »
Åhhh vilken liten beskyddare  :).Jag hade inte haft hjärta att ta bort honom ,fast det har jag väl me alla mina höns OM dom inte blir sjuka dvs.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Bruja

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 20 okt-07 kl 06:50 »
Hej!

Har en likadan här, en gul dv kochinhöna/tupp...

Hon har lagt ägg, sedan fick hon en enorm tuppkam o hakklappar, beteende visar på en höna. Ser ut som en tupp fram och höna bak.
Kryper gärna in i tupparnas värme. Väntar med spänning på om hon kommer att lägga ägg (ej befruktade tror jag). I alla fall så får hon/han vara kvar, den är så mysig.

mvh
Carmen

Dela detta:

* Inloggade just nu

631 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser