Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp som beter sig annorlunda  (läst 1147 gånger)

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
Tupp som beter sig annorlunda
« skrivet: 18 okt-07 kl 13:20 »
Min far har en dvärgkochintupp som verkar tro att han är en höna. Det började med att äggen inte är befruktade, bytte ägg med en här o det verkar helt klart som han inte intresserat sig för hönsen på det viset. Nu har han bara en höna kvar som lagt sig o ruvat, o det har han också! Han ligger tätt intill henne hela dagarna  :o
Inget att ha som tupp va?
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
Re:Tupp som beter sig annorlunda
« Svar #1 skrivet: 18 okt-07 kl 18:57 »
Men söt ändå. :-*
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

Taggis

• vänner
« Svar #2 skrivet: 18 okt-07 kl 20:43 »
Åhhh vilken liten beskyddare  :).Jag hade inte haft hjärta att ta bort honom ,fast det har jag väl me alla mina höns OM dom inte blir sjuka dvs.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Bruja

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 20 okt-07 kl 06:50 »
Hej!

Har en likadan här, en gul dv kochinhöna/tupp...

Hon har lagt ägg, sedan fick hon en enorm tuppkam o hakklappar, beteende visar på en höna. Ser ut som en tupp fram och höna bak.
Kryper gärna in i tupparnas värme. Väntar med spänning på om hon kommer att lägga ägg (ej befruktade tror jag). I alla fall så får hon/han vara kvar, den är så mysig.

mvh
Carmen

Dela detta:

* Inloggade just nu

632 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser