Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kräftor  (läst 1923 gånger)

Draupner

kräftor
« skrivet: 16 aug-07 kl 22:43 »
Hur fiskar men kräftor? Är det nödvändigt att vitja burarna kontiunerligt under natten, eller kan man vänta till morgonen? Tänkte ha med mig min dotter så nattfiske är svårt.

halle

• Gäst
Re:kräftor
« Svar #1 skrivet: 17 aug-07 kl 00:17 »
Man kan lägga ut burarna på kvällskvisten o ta upp dem tidigt på morgonen, ungefär vid 5-6 tiden på morgonen.
Mvh Halle

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 17 aug-07 kl 09:15 »
Småbarns fiske hemma hos oss : 'Burarna läggs i vid 5 och lyfts upp vid nio snåret.. De brukar ramla i en del kräfftor då med..!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

anders 67

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 19 aug-07 kl 19:04 »
Med kräftmjärdar kan du vänta till 11-12 tiden,ev ännu längre.Kräftorna ligger bara i ett hörn o trycker när det blir ljust.
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

dolk

• Småland
    • lantizlinda
« Svar #4 skrivet: 08 sep-07 kl 19:04 »
"småbarnsfisket" hemma hos oss ser snarare ut så här: burarna läggs i vid 5 å vitjas första gången vid 5 över5 sen med ca 10 min mellanrum ;)

Vi brukar gömma några vuxen burar som får ligga i längre ;D

Dolk
"Du kan beklaga att rosor har taggar, eller så kan du glädja dig åt att taggarna har rosor"

http://lantizlinda.blogg.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

1729 gäster, 1 användare
simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser