Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kräftor  (läst 1931 gånger)

Draupner

kräftor
« skrivet: 16 aug-07 kl 22:43 »
Hur fiskar men kräftor? Är det nödvändigt att vitja burarna kontiunerligt under natten, eller kan man vänta till morgonen? Tänkte ha med mig min dotter så nattfiske är svårt.

halle

• Gäst
Re:kräftor
« Svar #1 skrivet: 17 aug-07 kl 00:17 »
Man kan lägga ut burarna på kvällskvisten o ta upp dem tidigt på morgonen, ungefär vid 5-6 tiden på morgonen.
Mvh Halle

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 17 aug-07 kl 09:15 »
Småbarns fiske hemma hos oss : 'Burarna läggs i vid 5 och lyfts upp vid nio snåret.. De brukar ramla i en del kräfftor då med..!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

anders 67

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 19 aug-07 kl 19:04 »
Med kräftmjärdar kan du vänta till 11-12 tiden,ev ännu längre.Kräftorna ligger bara i ett hörn o trycker när det blir ljust.
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

dolk

• Småland
    • lantizlinda
« Svar #4 skrivet: 08 sep-07 kl 19:04 »
"småbarnsfisket" hemma hos oss ser snarare ut så här: burarna läggs i vid 5 å vitjas första gången vid 5 över5 sen med ca 10 min mellanrum ;)

Vi brukar gömma några vuxen burar som får ligga i längre ;D

Dolk
"Du kan beklaga att rosor har taggar, eller så kan du glädja dig åt att taggarna har rosor"

http://lantizlinda.blogg.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

448 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser