Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klippa hättan ?  (läst 2329 gånger)

Blenda

Klippa hättan ?
« skrivet: 07 aug-07 kl 20:32 »
Hej  ! Jag undrar om det finns någon som kan ge mig ett råd angående eventuell klippning av min enda silkeshöna. Hon har fått en enormt tjock hätta så den skymmer hennes syn. Jag har märkt att hon blir orolig och ryckig i sitt beteende. Hur kan jag hjälpa henne? Jag vill ju ha henne tam och det går inte alls just nu fast hon är otroligt nyfiken så slutar hennes försök till kontakt med ett hopp eller ryck.

Blomme

• Gäst
Re:Begränsad syn?
« Svar #1 skrivet: 07 aug-07 kl 22:12 »
Klipp den i valfri frisyr, gärna snedbena.

Sally

« Svar #2 skrivet: 07 aug-07 kl 22:28 »
Håller med- putsa frissan!

Sally
Går det...så går det!

sallyomolly

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 08 aug-07 kl 00:29 »
Ett litet sött spänne kanske? ;D

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #4 skrivet: 08 aug-07 kl 00:35 »
Ja, eller en tofs med rosa sidenband som på en yorkshireterrier...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

tångenshöna

• Hönsmamma
« Svar #5 skrivet: 08 aug-07 kl 11:05 »
Klipp den runt ögonen så du ser dem får göra de på mina Sultanhöns i synnerhet nu när dom är ute och det regnar och fjädrarna blir blöda och händer ner mer än vanligt!
En glad mormor på en liten gård med mängder av höns både stora och små,påfåglar,vaktlar och ankor.Det finns inget bättre mot mördarsniglar än svensk gulanka!

tångenshöna

• Hönsmamma
« Svar #6 skrivet: 08 aug-07 kl 18:27 »
Du klipper bara bort det som hänger ner för ögonen som när man klipper en lugg.Hönorna har ingen känsel i fjädrarna
En glad mormor på en liten gård med mängder av höns både stora och små,påfåglar,vaktlar och ankor.Det finns inget bättre mot mördarsniglar än svensk gulanka!

carmencha

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 09 aug-07 kl 08:27 »
Klipp den i valfri frisyr, gärna snedbena.

;D  ;D  ;D

mvh Carmen

Dela detta:

* Inloggade just nu

656 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser