Klippa hättan ?

Startat av Blenda, 07 Aug-07 kl 20:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Blenda

Hej  ! Jag undrar om det finns någon som kan ge mig ett råd angående eventuell klippning av min enda silkeshöna. Hon har fått en enormt tjock hätta så den skymmer hennes syn. Jag har märkt att hon blir orolig och ryckig i sitt beteende. Hur kan jag hjälpa henne? Jag vill ju ha henne tam och det går inte alls just nu fast hon är otroligt nyfiken så slutar hennes försök till kontakt med ett hopp eller ryck.

Blomme

Klipp den i valfri frisyr, gärna snedbena.

Sally

Håller med- putsa frissan!

Sally
Går det...så går det!

sallyomolly

Ett litet sött spänne kanske? ;D

Rakadero

Ja, eller en tofs med rosa sidenband som på en yorkshireterrier...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

tångenshöna

Klipp den runt ögonen så du ser dem får göra de på mina Sultanhöns i synnerhet nu när dom är ute och det regnar och fjädrarna blir blöda och händer ner mer än vanligt!
En glad mormor på en liten gård med mängder av höns både stora och små,påfåglar,vaktlar och ankor.Det finns inget bättre mot mördarsniglar än svensk gulanka!

tångenshöna

Du klipper bara bort det som hänger ner för ögonen som när man klipper en lugg.Hönorna har ingen känsel i fjädrarna
En glad mormor på en liten gård med mängder av höns både stora och små,påfåglar,vaktlar och ankor.Det finns inget bättre mot mördarsniglar än svensk gulanka!

carmencha

Citat från: Blomme skrivet 07 Aug-07 kl 22:12
Klipp den i valfri frisyr, gärna snedbena.

;D  ;D  ;D

mvh Carmen

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

274 Gäster, 3 användare (1 Dolda)
Petter B, Tiiril