Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dvärg kockin kycklingar  (läst 4507 gånger)

Tindranu

• Småland
Dvärg kockin kycklingar
« skrivet: 31 jul-07 kl 12:58 »
Nu börjar gänget från midsommar att växa till sig och bli små personligheter..
Man kan även börja skönja diverse olikheter, har vi haft sån tur att det blev fyra hönor och endast en tupp??
Tänkte sätta in bilder och presentera gänget, kul att jämföra med andra ju...

Mvh Tindranu
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Tindranu

• Småland
Re:Dvärg kockin kycklingar
« Svar #1 skrivet: 31 jul-07 kl 12:59 »
Här kommer nummer 1
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Tindranu

• Småland
« Svar #2 skrivet: 31 jul-07 kl 13:00 »
Nummer 2....

Tindranu

• Småland
« Svar #3 skrivet: 31 jul-07 kl 13:00 »
Nummer 3 som vi tror är en tupp....?

Tindranu

• Småland
« Svar #4 skrivet: 31 jul-07 kl 13:01 »
Nummer 4 som vi tror blir friserad...fjädrarna står liksom åt alla håll...hehe

Tindranu

• Småland
« Svar #5 skrivet: 31 jul-07 kl 13:03 »
osså lille favoriten, mummel... nummer 5

Har vi gissat rätt på kön, tror ni??
Mvh Tindranu

Taggis

• vänner
« Svar #6 skrivet: 31 jul-07 kl 13:06 »
Så söta dom är ! En av mina hönor Blondi fick kycklingar igår 2st,ska se om där kommit fler nu.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

orloff

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 31 jul-07 kl 13:06 »
Undrar om inte 1, 3 och 5 är tuppar??  :-X   Men det är inte lätt på foton att se.

Lena A

« Svar #8 skrivet: 31 jul-07 kl 13:24 »
Undrar om inte 1, 3 och 5 är tuppar??  :-X   Men det är inte lätt på foton att se.

Jag tycker också de ser ut som ev. tuppar.  :-X

Söta är de allihop!  :D Kul att se dem.  :)

Tindranu

• Småland
« Svar #9 skrivet: 31 jul-07 kl 13:56 »
Ska bli otroligt spännande o se...

Helenan

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 31 jul-07 kl 14:41 »
Jag tycker också de ser ut som ev. tuppar.  :-X

Söta är de allihop!  :D Kul att se dem.  :)
Varför tror ni de är tuppar?

Jätte söta och bra bilder är det också!

Barbro

« Svar #11 skrivet: 31 jul-07 kl 18:23 »
Lite svårt att se på bilderna, men 2:an är en klar höna, mycket mera fjädrar, och 4;an ser också ut som en höna, men jag har ingen erfarenhet av friserade. Jättesöta!
Hitills i sommar har jag fått 5 tuppar av 6 möjliga, men nu är det nya på gång, hoppas på bättre tur!
Barbro

Lena A

« Svar #12 skrivet: 31 jul-07 kl 18:31 »
Jag tror att de är tuppkycklingar för att kammen på dem är nåååågot större än på de andra. Men man vet ju aldrig.  ::) Så småningom vet din gamle tupp vad de är för något.  :-[
« Senast ändrad: 31 jul-07 kl 18:32 av Lena A »

Tindranu

• Småland
« Svar #13 skrivet: 01 aug-07 kl 12:24 »
Kul o höra era tankar...
Jag tror ju bara det är en tupp, för det är bara en
som har en riktigt röd kam... de andra är mer gula.
Menmen...ska bli kul o se!!
Väntar på nya kycklingar i dagarna också.
O imorgon ska det bli ute hönsgård till de små liven.
Har försökt läsa massor här inne, hittat flera ideer om hur man gör för o skydda
för rovdjur från både luften och grävande.
Ska bli kul o se om vi lyckas få ut dem!

Tindranu

• Småland
« Svar #14 skrivet: 02 sep-07 kl 12:20 »
Tänkte väcka lite liv i tråden o visa nya bilder på de små som börjat komma upp i slyngel-åldern....
Den vita tuppen visar dem fortfarande hur allt ska gå till, och de har sovit under vingen på honom länge. Nu har kycklingarna flyttat upp högst upp på pinnen!
Vi har rört till det lite för hönsen, vi byggde ju hönsgård o försökte lära dem gå ut på dagarna, med blandat resultat. Det är nog för kallt o blött i år.
Sen har vi gjort oss av med två av de gamla tupparna, de två stora svarta och istället flyttade det in ett gäng nya, två gula, och två svartvitrandiga. (Det är en tupp/en höna i varje par)
Sen fick vi två små små godingar, de är bara 2-3 veckor gamla, de ser ut som Mummel ungefär.
Men här kommer det bilder!
Mvh Tindranu

Tindranu

• Småland
« Svar #15 skrivet: 02 sep-07 kl 12:23 »
Bild på nummer 1, Svartakrus, o nu är vi säkra på att han är en tupp...

Tindranu

• Småland
« Svar #16 skrivet: 02 sep-07 kl 12:25 »
Nr 2 var en liten gul från början, numer ser hon ut som en vit duva! Så söt, precis som Svartakrus är hon lite blyg o går gärna undan för de andra, lite av en drömmare!

Tindranu

• Småland
« Svar #17 skrivet: 02 sep-07 kl 12:29 »
Nr 3 är LillTuppis. Honom har vi varit säkra på hela tiden att han var en tupp.
Han är den av kycklingarna som går mest i lära hos den vita tuppen. När stora tuppen kallar att han hittat något speciellt att äta springer LillTuppis dit direkt och smakar av godbiten... Så mysigt att se! Det var också LillTuppis som "försvann" först, då hade stora tuppen honom under sin vinge, på högsta pinnen, där sov han hela natten.
Senare har de alla fått sova där med honom....

Tindranu

• Småland
« Svar #18 skrivet: 02 sep-07 kl 12:32 »
Nr 4, skrattar... hon är för söt!! Lilla Gullefjun, hon ser ut som hon är nyfrissad varje dag!
Bad hair-day!!
Hon är också lite blygare, men får ibland "spring-anfall" o far runt som en dammvippa runt de andra...

Tindranu

• Småland
« Svar #19 skrivet: 02 sep-07 kl 12:35 »
Nr 5, det är våran lilla pingvin Mummel. Men, nu har han blivit mörkare, men vi är säkra på att han är en tupp. Lugn o fin, o lite fundersam så där...

Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 2 användare
torbjorn, Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser