Dvärg kockin kycklingar

Startat av Tindranu, 31 Jul-07 kl 12:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tindranu

Så, näst sista bilden, så här ser det ut när det är dags att sova. Den sista av de fem är på väg upp på översta pinnen. O den stora tuppen sitter med mamman neranför o "vaktar"....
NattiNatti!
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Tindranu

Så det var rätt de som gissade från början, tre tuppar och två hönor!!
Sista bilden för idag, blir på våra nykomlingar.. Där är det en av varje i alla fall!!
De är väldigt sociala, förmodligen kläckta i äggkläckare. Vana vid händer är de i alla fall o de går att ta upp o kela lite med... Håller sig tätt ihop, de andra kycklingarna försöker "tuppa" sig lite mot dem ibland, men än så länge har de varit ganska snälla.
Mvh Tindranu
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Södergården

Åh, vilka söta kycklingar och fina bilder! Tack för att du visar dem! Du har skrivit så trevligt till bilderna också, tycker jag. Lycka till med de små fjunisarna!
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

jonas 77

det ska inte vara svårt att se kön om dom är kläckta i misommras det är ju 10 v sen!

Bruja

Hej Tindranu!

Hur som helst, de är ljuvliga!  ;D

mvh Carmen

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 206 Gäster, 0 användare