Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Död i hönshuset!  (läst 3727 gånger)

Allis

• Gäst
Re:Död i hönshuset!
« Svar #20 skrivet: 31 jul-07 kl 21:08 »
Det är jättehemskt när sånt här händer..
Jag lämnade mina höns ute som vanligt en härom eftermiddagen och när jag kom hem så var hälften borta.. Där fanns bara några enstaka fjädrar efter var och en. Antog att det var räven, kanske en hona med ungar som lärde sig jaga, men det var ju isåfall väldigt "snyggt" gjort. De brukar lämna mer spår.
Nu är jag dock rätt säker på att det är ormvråk-ungarna i närheten som kommit på att här fanns lättfångade byten, de beter sig som ett riktigt ungdomsgäng, där de kommer susande över huvudet på mej. Ormvråkar är ju annars rätt skygga för oss.

highland

• Halland
« Svar #21 skrivet: 31 jul-07 kl 21:30 »
Jag hade problem med råttor för några år sedan.Dom grävde gångar i betongen och dödade alla kycklingar den sommaren.Råttorna gjorde gångar upp i rederna hos ankorna och plockade ällingarna under mamman.Jag var rent förtvivlad och murade in nät och spik och allt möjligt för att hindra dom.Det slutade med att jag fick ta dit anticimex.
Om dom bara dödar alla djur och tar något enstaka så brukar det vara mård,iller eller mink. Mården gjorde rent hus i en kycklingbur med 14 kycklingar han hade betit alla i halsen och i ögonen.Jag vaknade och sprang ifatt han och lyckades rädda den han hade i munnen.Räven brukar bara ta ett djur åt gången,kan visserligen komma varje dag.
Lycka till//
Dansa vilt min själ men lär dej aldrig marshera

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 01 aug-07 kl 08:04 »
Jag lämnar aldrig hönsen ute utan uppsikt och på natten är dom instängda inge kan ta sej in till dom . :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser