Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker alternativa människor  (läst 5948 gånger)

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
    • Hustomtens biug i Bellvik
SV: Söker alternativa människor
« Svar #60 skrivet: 04 mar-25 kl 13:16 »
Ok, det är taget   :)
Kul!
biug i Bellvik: en självaförsörjarstämma! http://www.alternativ.nu/users/hustomten/

Mammalia

• Närke
« Svar #61 skrivet: 04 mar-25 kl 13:25 »
👍🔥

Loellablack

• Västergötland
« Svar #62 skrivet: 05 mar-25 kl 11:27 »
Hej!
Vilket fint inlägg, blir glad.
Jag bor på min båt, nåja båt och båt ombyggd husvagn på pråm, ringön, Göteborg, min hund och jag.
Tänker dock flytta mot skogen då avsaknad av natur saknas.
Lever enkelt och vill ha de äkta runt mig. Hugga ved gräva i jorden plantera och djur som jag föredrar framför människor.
Vänner med hjärta å smärta å allt som hör till välkomnas och att ses i verkligheten är guld värt nuförtiden. 
Skeppåhoj från mig

Mammalia

• Närke
« Svar #63 skrivet: 05 mar-25 kl 17:33 »
Hej hej! Tack för svar Loellablack 🙂 och så kul att höra! 👍 nämen, så intressant, skulle vara kul att se hur du bor (nyfiken som man är 😉)! (På tal om skog, så avverkas det alldeles för mycket av den varan! Snart finns det mest bara ”skogspartier” kvar 🙁) ja, enkelhet, äkthet, ärlighet är det som gäller! 😉 djuren är bäst, för de kan man lita på! 🤗❤️ precis, seriösa och äkta vänner vill man ha! 🤗
« Senast ändrad: 06 mar-25 kl 01:02 av Mammalia »

KajsaAnka

• Tramsig men seriös när det gäller skog
    • Närke
« Svar #64 skrivet: 05 mar-25 kl 17:44 »
Hejsan! Jo Mammalia Du kan lita på oss också! Djuren är väl också människor i fablernas värld ? Ja du kan lita på att jag gör bort mej men det gör väl ingenting ?  Gör så här. Skratta och gå vidare men inte i fel riktning. Vilken är rätt? Ja in i skogen tycker jag men ni kan vara av samma åsikt ?  Jag sympatiserar med föregående talare !  Samt undrar om seglaren dragit västerut ?  Nej, han hade seglet för om masten det blir söderut ?  Vi ska väl norrut ?  Ifall hälsa på eldarn iaf kram på er och huka er i stormen

Mammalia

• Närke
« Svar #65 skrivet: 05 mar-25 kl 18:18 »
Tja Ankan! I fablernas värld ja 😉 ja, tror nog att seglarn dragit till Orust! Jo, det har blåst rejält, så vi får hoppas att inte seglarn förlist 😉 Ps. Skepparn var det! 😂
« Senast ändrad: 05 mar-25 kl 18:23 av Mammalia »

skepparn

« Svar #66 skrivet: 05 mar-25 kl 18:44 »
Jag är kvar och välkomnar vår nya vän. Men har fullt upp idag med ett närgånget vildsvin som äter upp hönsfodret. Jag ska försöka skriva mer imorgon. Nu har jag hängnat en en stor yta här så i bästa fall slipper jag påhälsning inatt.

Mammalia

• Närke
« Svar #67 skrivet: 05 mar-25 kl 19:00 »
Ser man på..när man talar om trollen 😉 hej skeppis!🛶

Kan du inte skicka vildsvinet hit så jag får pussa lite på det? 😂 då blir du ju av med ”problemet” 😉

eldaren

• det enkla är det bra
    • Ångermanland
    • Hustomtens biug i Bellvik
« Svar #68 skrivet: 05 mar-25 kl 19:51 »
Tack för fint möte idag, Mammalia   :)

Skepparn, stänger du med el? Jag had grisar en sommar, stängslet ligger till ingen nytta där uppe. Det är två 50-meters nät för gris, med tre eltrådar och tunna käppar. Jag skulle kunna försöka skotta mig in i den boden och ta med mig det ner nästa gång, om du vill. Det blir i slutet på månan i så fall.

Välkommen säger jag med, Loellablack!  :)
Vilken skog tänker du dig till?

🔥
biug i Bellvik: en självaförsörjarstämma! http://www.alternativ.nu/users/hustomten/

Mammalia

• Närke
« Svar #69 skrivet: 06 mar-25 kl 00:54 »
Tack själv 🔥! 🙂 ja, det finns mycket att diskutera 🤗

Loellablack

• Västergötland
« Svar #70 skrivet: 06 mar-25 kl 12:41 »
Tack för välkomnandet! Ni verkar ju vara ett skönt gäng som samlats här.
Ska se om jag kan skicka bilder på mitt boende , inte den mest tekniska...
Jag kan tänka mig att flytta varsomhelst när den rätta känslan finns, jag är inte låst någonstans då barn är utflugna och jag strävar åt att leva oberoende och självständigt men med kreativa själar runt mig

Mammalia

• Närke
« Svar #71 skrivet: 06 mar-25 kl 13:32 »
Vassego Loellablack! 🙂 ok, låter bra det! 👍 skulle du kunna tänka dig att flytta till Norge t.ex.? 😉 vad har du för hund förresten?

Loellablack

• Västergötland
« Svar #72 skrivet: 06 mar-25 kl 13:56 »
Ja jag kan tänka mig att flytta vart som helst i världen egentligen, öppen för det mesta bara de är sköna vibrationer.
Jag har en blandning som ser ut som en räv, min bästa polare. Har omgett mig med djur i livet, hästar katter hundar.
Inte fan kunde jag skicka bibilder.ska göra ett nytt försök, då kommer hunden med på bild  :)

Mammalia

• Närke
« Svar #73 skrivet: 06 mar-25 kl 14:03 »
Oj, så spännande..rävar är fina! 🙂 nice 👍 min katt är också min vapendragare! 😉 jag med, med skillnaden att det var kor istället för hästar 😉 ok! 👍 om det inte går här så kan vi ta det via privatmail annars 🙂

Loellablack

• Västergötland
« Svar #74 skrivet: 06 mar-25 kl 14:10 »
Ja, får bli via mail, står att filen är för stor

Loellablack

• Västergötland
« Svar #75 skrivet: 06 mar-25 kl 14:20 »
Kossor, underbara!

Mammalia

• Närke
« Svar #76 skrivet: 06 mar-25 kl 14:38 »
Prova skicka på mailen. Risken finns tyvärr att filen kan bli för stor där med. Går kanske att komprimera!? 🤔

Mammalia

• Närke
« Svar #77 skrivet: 06 mar-25 kl 14:41 »
Javisst är de! Stora, härliga och coola djur! 🤗 Man vill bara krama om och pussa dem! 😘

Mammalia

• Närke
« Svar #78 skrivet: 06 mar-25 kl 15:07 »
Om man vill kolla på nåt gulligt. Killingar är så söta! 😘 En liten ”vink” särskilt till 🔥😂

https://m.youtube.com/watch?v=9_qJClVfvyA&pp=ygUQa2lsbGluZ2FyIGhvcHBhcg%3D%3D

Mammalia

• Närke
« Svar #79 skrivet: 06 mar-25 kl 16:03 »
En till 😂 Inte för att jag förespråkar att man ska äta kött då jag är djurrättsaktivist, men ändå. Slöseri är inget vidare. Och sen så tycker jag att getter/killingar verkar mysiga ☺️

https://m.youtube.com/watch?v=ka493i_dtT4&pp=ygURS2lsbGluZ2FyIGF2bGl2YXM%3D

Dela detta:

* Inloggade just nu

787 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser