Om dom ens hade jämfört saknas/upphittat.. Både jag o han som hittade hunden hade ju ringt....
Min är också chip-märkt.
Detta får mig att fundera över dom 150kr som man betalar för hundregistret..
Det hjälper ofta inte när de jämför upphittat/saknas för människor som ringer in om att de hittat en hund kan ibland ge de mest knepiga beskrivningar av ens egen hund så när polisen läser upp det låter det inte alls som din hund fastän dom samkör registerna.
Upplevde nämligen ovanstående sist Nalle försvann, en Border Terrier/Tax, mycket lik bordern men alldeles för slank,med för lång svans och inget skägg.
Upphittaren hade sagt att hon hittat en
valp på 25cm som troligtvis tillhörde en knarkare

"för den hade bara ett stryp med en bjällra i runt halsen "

Att han var mest svart med brunt på magen...(vet alla här hur en borderterrier är tecknad? )

Efter nån timme hade hon ringt tillbaka och sagt att han nog var cirkushund för han var alldeles för väluppfostrad för att vara knarkarhund.

När polisen nämde "valp" så visste jag att det var Nalle för han ser så barnslig ut i ansiktet. Så jag sa, ja det måste vara Nalle och han är
26!cm hög, brun med svart mask och stickelhår på ryggen. Har ett stryp med bjällra runt halsen

..."märklig beskrivning hon gav då" svarade polisen i tlf....
Sen fick jag knappt se hunden när jag kom till damen, utan att beskriva halsbandet först, trots att polisen ringt henne och sagt att ägaren gett en korrekt beskrivning av hund och halsband. Men damen var lite äldre