Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hunden borta!!  (läst 5819 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:Hunden borta!!
« Svar #20 skrivet: 03 jun-07 kl 16:08 »
Det är ett mysterium att han försvann o den andra blev kvar. ???

Han är glad av at vara hemma! Fast han hade nog rätt bra där han va... En riktig hundmänniska tog hand om honom!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Spraka

• Till vänster The Real Spraka!
« Svar #21 skrivet: 03 jun-07 kl 23:51 »
Vilken konstig historia! Men så skönt för er att han har kommit tillrätta.
Hur långt hemifrån var han?
Why be normal when you can be yourself?

AKB

« Svar #22 skrivet: 04 jun-07 kl 00:30 »
Å herregud vad skönt att han blivit hittad!!!
Va nära att ge mig ut och leta här nu(bor i trakterna), men så fortsatte jag som tur va
att läsa längre ner på tråden.

Frances

• Västergötland
« Svar #23 skrivet: 04 jun-07 kl 09:11 »
Jo han var iallafall 2 mil bort.. O det hade han avverkat på en förmiddag...

Hej AKB! Då säger jag till om han rymmer nån mer gång ;)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #24 skrivet: 04 jun-07 kl 11:54 »
Va' skönt!!

Men hur f-an funkar polisen egentligen..

Min hund är chipmärkt och polisen ska ha scanner för såna, men inte kollade de honom...  ::)
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Frances

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 04 jun-07 kl 15:49 »
Om dom ens hade jämfört saknas/upphittat.. Både jag o han som hittade hunden hade ju ringt....

Min är också chip-märkt.

Detta får mig att fundera över dom 150kr som man betalar för hundregistret..

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #26 skrivet: 05 jun-07 kl 10:29 »
Sant...  ::)
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #27 skrivet: 05 jun-07 kl 13:49 »
Om dom ens hade jämfört saknas/upphittat.. Både jag o han som hittade hunden hade ju ringt....

Min är också chip-märkt.

Det hjälper ofta inte när de jämför upphittat/saknas för människor som ringer in om att de hittat en hund kan ibland ge de mest knepiga beskrivningar av ens egen hund så när polisen läser upp det låter det inte alls som din hund fastän dom samkör registerna.

Upplevde nämligen ovanstående sist Nalle försvann, en Border Terrier/Tax, mycket lik bordern men alldeles för slank,med för lång svans och inget skägg.

Upphittaren hade sagt att hon hittat en valp på 25cm som troligtvis tillhörde en knarkare  :o "för den hade bara ett stryp med en bjällra i runt halsen "  :-\
Att han var mest svart med brunt på magen...(vet alla här hur en borderterrier är tecknad? )   ???  ::)  :-X
Efter nån timme hade hon ringt tillbaka och sagt att han nog var cirkushund för han var alldeles för väluppfostrad för att vara knarkarhund.  ???  :o

När polisen nämde "valp" så visste jag att det var Nalle för han ser så barnslig ut i ansiktet. Så jag sa, ja det måste vara Nalle och han är 26!cm hög, brun med svart mask och stickelhår på ryggen. Har ett stryp med bjällra runt halsen  ;D..."märklig beskrivning hon gav då" svarade polisen i tlf....

Sen fick jag knappt se hunden när jag kom till damen, utan att beskriva halsbandet först, trots att polisen ringt henne och sagt att ägaren gett en korrekt beskrivning av hund och halsband. Men damen var lite äldre  :-[  8)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Frances

• Västergötland
« Svar #28 skrivet: 05 jun-07 kl 17:43 »
Det var väl ändå gott att hon inte gav hunden till vem som helst  ;D

Jo, det som retar mig är att upphittaren hade fått besked att INGEN saknade hund just nu..

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #29 skrivet: 05 jun-07 kl 19:54 »

Jo det är sant, tacksam var jag att jag fick hem min lilla buse  :-[  ;D

Citera
Jo, det som retar mig är att upphittaren hade fått besked att INGEN saknade hund just nu..

Märkligt...  ???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #30 skrivet: 05 jun-07 kl 21:13 »

Jomen var det i olika polisdistrikt så blir det så här, de samkör inte sina register över gränserna.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Frances

• Västergötland
« Svar #31 skrivet: 05 jun-07 kl 22:46 »
Jamen varför tror du jag blir så sur.. Vi ringde givetvis till samma polis station OCH samma hundregister..  >:(

;D otroligt eller HUR!!!

Frances

• Västergötland
« Svar #32 skrivet: 05 jun-07 kl 22:48 »
Nu måste jag också berätta lite bakgrundshistoria varför detta retar mig till vansinne.. Samma sak hände 2 gånger i Eskilstuna. Fast då var det JAG som var upphittaren.

Så nu efter jag ringt sa jag till gubben att
 " Fan, jag borde nog ha sagt till på skarpen att dom kollar upphittade hundar åt oss, så att det inte blir som vanligt.."

Men det kändes ju så osannolikt....

Andriette

« Svar #33 skrivet: 06 jun-07 kl 13:24 »
Vilken lycka att gullehunden är hemma igen!!! ;D

Vår Tim har stuckit iväg på små expeditioner ett par gånger (bara ett par timmar eller så) men man blir ju så himla rädd och orolig...

Visst är det synd att de inte kan berätta vad som hänt dem på deras små och stora utflykter!

hälsar Andriette

Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 3 användare (3 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser