Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Storlek på Land  (läst 8456 gånger)

anne-li

• Vegan (en etisk fråga) ekologi-klimatsmarta val!
    • -
SV: Storlek på Land
« Svar #40 skrivet: 13 nov-21 kl 12:04 »

ja potatis innehåller mer elr mindre stärkelse ,(mot,maginfluensa tex) rek potatismjöl utrört i vatten 1tesked åt gången & orienterarna använder ofta denna dryck för stabilisera magen , linfrö är motsatsen skålla den i hett vatten slå på nytt blanda i gröt elr nåt linfrä ibröd också bra , men vilket användningsområde anv hela linfrö inte så mycket, skippa potatis elr mindre använd rovor elr kålrot mera nyttiga c vitamin som apelsin, lägg dem i kokhett vatten kort koktid från 2 min ,beroende på om steka sen elr mos

Smygar in ett svar:
Kanske Johanna-Marie kunna använde kålrot olika rovor istället för potatis!
A free spirit-independent straight female som älskar livet!
Sko-storlek 42!

Radar

• Jämtland
« Svar #41 skrivet: 13 nov-21 kl 12:43 »
Nu tycker jag ämnet börjar dra iväg mot "Liv och Hälsa" i stället för att resonera om storleken på land.
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.

kretslopp

• mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
« Svar #42 skrivet: 14 nov-21 kl 15:28 »
Vi, jag och min sambo, odlar på 500m2. Vilket gör oss till självförsörjande till 80% eftersom vi är vegetarianer.
kretslopp

Dela detta:

* Inloggade just nu

495 gäster, 2 användare
Staem, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser