Vad äter ni idag? Vegetarisk version.

Startat av christelle, 06 Jan-18 kl 12:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

LimJans

kretslopp

kretslopp

HCT Seeds

Denna soppa låter jättegod, ska testas, toppa med lite senapsskott - de är grymt goda till pepparot! :)

LimJans

Citat från: HCT Seeds skrivet 27 Mar-26 kl 08:31Denna soppa låter jättegod, ska testas, toppa med lite senapsskott - de är grymt goda till pepparot! :)

Saknas det en länk eller nåt? Vilken soppa med pepparrot?

kretslopp

Det var förmodligen min morotssoppa.
kretslopp

LimJans

Citat från: kretslopp skrivet 31 Mar-26 kl 08:35Det var förmodligen min morotssoppa.

Ja, kanske det. Jag blev lite förvirrad av "grymt goda till pepparrot" när ingen har skrivit om något med pepparrot i.  ???  ;D

LimJans

Idag blev det rester av maten från helgen, fredagens veganska köttbullar, lite potatisgratäng från igår och majskolvar.

Berberis

Soppa med Miso-pasta

Själva soppan var inte så märkvärdig: kokta kikärter, tomat, morot.
Jag finfördelade den färdigkokta blandningen med mixerstaven.
Sen lade jag till en rejäl matsked Miso-pasta.
Så gott det blev!

Miso-pasta är en japansk specialitet, som består av lättfermenterade sojabönor, salt och lite ris. Den ser ut som ett brunt mos (även när det står white på etiketten). Doftar och smakar ungefär som buljong.

Miso säljs mest i fina dyra glasburkar från Japan.
Jag köper en kinesisk variant med 300 gram i gröna plastlådor, i en stor livsmedels-butik: mycket billigare men också väldigt god. Den heter Twin Dragon Shiro Miso. Passar fint i grönsakssoppor och -grytor.
Numera finns där också Kikuzuru, en misopasta från Taiwan, i samma prisklass.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

418 Gäster, 2 användare
Adels, Galaxie