Vad äter ni idag? Vegetarisk version.

Startat av christelle, 06 Jan-18 kl 12:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

LimJans

Tångräkan

Hembakad surdegspizza med tomat, lök, oliver, fetaost och ogrästopping till lunch. Nässelsoppa till middag.
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

LimJans

LimJans

LimJans

Stekt potatis och scramble tofu.

LimJans

I lördags kväll blev det langos och idag "kött"bullar med mos och sås.  Yess

LimJans

Klurar på vad jag ska äta på midsommar. Resten av familjen ska äta animalisk mat som mamma fixar, så jag behöver bara laga åt mig själv. Jobbar alla dagar fram till midsommar, så helst något skapligt enkelt och snabbgjort.
Vet att de ska äta sill till lunch, så kanske tofuskagenröra till mig? Det finns visserligen färdig vegansill att köpa som är väldigt god, men den är så ruggigt dyr, tycker jag. 30 spänn för en liten burk. Så kanske man vill ha två olika smaker också, nej, det lägger jag inte.

Måste höra lite vad de har tänkt äta sen på kvällen. Gissar på grillat. Då är det smidigt med något i foliepaket till mig. Men vad....? Hm.

LimJans

Idag blev det rester, pasta och sojafärssås.

LimJans

Är det någon som läser?  ???

Idag blev det pasta och sojafärssås t lunch och lite blandade smårester ur kylen till kvällsmat.

LimJans

Spagetti och svartkål till middag.

lichiplommon

squash fylld med stuvad mangold, tomat, chili och fetaost. därtill potatis och en enkel sallad. allt ur trädgården förutom salt, olja o fetaost  ;)

LimJans

LimJans

Igår blev det hämtpizza....  ;D Och då blir det samma sak till lunch idag, eftersom man får så stora pizzor.

LimJans

LimJans

Grönsakssoppa på hemodlade grönsaker.

LimJans

Rödbetor och pepparrot. Tyvärr blev pepparrotsröran vrålstark, så jag fick blanda ut den lite för att kunna äta utan att det sved i näsan.  ;D

LimJans

fri

Citat från: LimJans skrivet 30 Sep-21 kl 15:19
Vaniljglass och varma hallon  :D
När det beskrivs på det viset kan även jag bli sugen på vegetariskt
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

LimJans

Citat från: fri skrivet 30 Sep-21 kl 16:24

;D

Thomas_

Citat från: fri skrivet 30 Sep-21 kl 16:24

;D Ju mer ekologiska hallonen är - dess fler levande varelser brukar det finnas inuti dem - MUMS!  ;)
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare SLU.

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

591 Gäster, 3 användare (2 Dolda)
Be
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering. I dag lördag börjar jag fila på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar och knepigheter skickas gärna till petter@alternativ.nu eller postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik