Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Paintball i skogen. Hur bra är det?  (läst 3407 gånger)

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
Paintball i skogen. Hur bra är det?
« skrivet: 04 maj-07 kl 13:25 »
Några gossar i mina trakter håller visst på att försöka dra igång en paintball-förening. Men kommunen vill inte låta dem använda någon kommunal skog.

Via diverse omvägar har jag blivit tillfrågad om de får vara i min skog. Och i princip har jag väl inte något emot det. Om det inte kolliderar med jakt och om de inte svinar ner i skogen. Etiskt har jag inte heller några stora problem - hellre paintball än data-spel. Det krävs ju en del samarbete och social och logistiskt kompetens för att kunna skjuta någon med en paintball. Förmodligen kan jag inte ta betalt - iaf inte så länge det inte är folk som betalar för nöjet att träffa sina kompisar. Men kanske kan jag begära att de bygger upp någon form av lägerplats med en enkel eldstad och latrin mm. Lite som ett scoutläger kanske.

Finns det någon annan som har erfarenhet av paintball i sin skog? Problem att tänka på?

A.

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
Re:Paintball i skogen. Hur bra är det?
« Svar #1 skrivet: 08 maj-07 kl 08:51 »
Jag har spelat på en sån bana en gång i tiden... Det jag minns är att det blir ju en del slitage på marken, så se till att de inte är nånstans där du är rädd om växtligheten. Sen var det en del bråte i skogen att gömma sig bakom, som lastpallar, gamla spillskivor mm. Det kommer de säkert också att vilja ha, men man kanske kan leva med det. Eller be dem att plocka undan allt sånt mellan gångerna.

Nånstans att ställa bilar och fikaställen vill de säkert ha också, men det fixar de säkert själva om du ber dem. Att de ska hålla skräpfritt och inte uträtta toalettärenden hur som helst är väl en självklarhet får man hoppas. Det var väl en bra ide att be dem göra en grillplats eller nåt istället för hyra, för vad ska man ta i hyra? Det funkar ju inte riktigt. Däremot kanske det kan vara bra att skriva nån sorts kontrakt med dem ändå, för att vara på den säkra sidan.

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #2 skrivet: 08 maj-07 kl 15:58 »
Några gossar i mina trakter håller visst på att försöka dra igång en paintball-förening. Men kommunen vill inte låta dem använda någon kommunal skog.

Via diverse omvägar har jag blivit tillfrågad om de får vara i min skog. Och i princip har jag väl inte något emot det. Om det inte kolliderar med jakt och om de inte svinar ner i skogen. Etiskt har jag inte heller några stora problem - hellre paintball än data-spel. Det krävs ju en del samarbete och social och logistiskt kompetens för att kunna skjuta någon med en paintball. Förmodligen kan jag inte ta betalt - iaf inte så länge det inte är folk som betalar för nöjet att träffa sina kompisar. Men kanske kan jag begära att de bygger upp någon form av lägerplats med en enkel eldstad och latrin mm. Lite som ett scoutläger kanske.

Finns det någon annan som har erfarenhet av paintball i sin skog? Problem att tänka på?

A.
Jag tycker det låter som ett bra initiativ för att få ut ungarna i skogen.
Och att timra ihop ett vindskydd och anlägga en permanent eldningsplats är ju inte speciellt avancerat och skulle säkert uppskattas. Ta en ledig helg och lär ungarna hur man gör.
Och som Jullan sa....om det handlar om en förening så skriv upp ett stolpkontrakt där dom förbinder sig att plocka upp skräp efter sig, respektera jakttider, hålla allmän ordning m.m.

mvh/Fred
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
« Svar #3 skrivet: 22 maj-07 kl 15:09 »
Tack för synpunkterna. Men det verkar ha lugnat ner sig lite nu. Tidsoptimisten var visst framme igen.

Grabbarna har fått sommarjobb och extrajobb och... Så det blir nog inte så mycket tid över till att paintballa.

Kanske i höst...

A.

Rosten

• Närke
« Svar #4 skrivet: 29 jun-07 kl 09:43 »
Tack för synpunkterna. Men det verkar ha lugnat ner sig lite nu. Tidsoptimisten var visst framme igen.

Grabbarna har fått sommarjobb och extrajobb och... Så det blir nog inte så mycket tid över till att paintballa.

Kanske i höst...

A.
Om banan blir bra så brukar det dyka upp massa andra personer som vill tävla på banan. Då gäller det att förklara att det kostar om dom vill utnyttja den.
Annars så får du massor av folk på alla möjliga och omöjliga tider på marken.
Då kan du passa på att sälja "bollar" Det är en del pengar i det.
Även luft och utrustning går att sälja
« Senast ändrad: 29 jun-07 kl 09:44 av Rosten »

Dela detta:

* Inloggade just nu

693 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser