Halaj!
Rent generellt kan man säga att veka konstruktioner ger vibrationer lättare. Styvt är bra.
Tjockare plywoodskivor kanske? Det skiljer ju väldigt i olika trädslags hårdhet, men hur det är med styvheten (E-modulen) vet jag inte.
Stor massa är också bra. En tung klump är svårare att få att vibrera. Man tycker ju förstås att motorn borde vara massa nog.
Glapp är inte bra.
Jag utgår från att du har kollat så att remskivorna linjerar, men har du kollat så att remmen inte bottnar i remskivorna?
Man skulle kunna laborera med måtten, för att ändra remspänningen.
Såhär: det är inte alls bara motorns tyngd som ger remspänning i din konstruktion. Ju mer moment du tar ut ur motorn, desto hårdare spänns remmen.
Hur? Kolla pilarna i min bild.
Den svarta pilen på remskivan ger rotationsriktningen, motsols. När du tar ut moment (”bromsar” motorn), kommer den att svara genom att vilja rotera åt andra hållet, medsols, vilket den blå pilen visar.
Reaktion ger motreaktion.
Eftersom motorn sitter fast i fyra motortassar i plattan kan den ju inte det! Men det finns en frihetsgrad i din konstruktion: rundstången som motorplattan sitter i.
Motorplattan kommer att vilja snurra runt rundstången istället. Illustrerat av den röda pilen.
Det som hindrar är drivremmen. Den kommer att spännas åt hårdare ju mer motorplattan vill rotera.
Visst är det fiffigt?!
Du kan ändra måttet h, dvs avståndet mellan motorns axel och rundstången. Ska det vara större eller mindre? Ingen aning. Ditt fall är konstigt så jag tror man får laborera lite. Litet avstånd ger iaf större remspänning för givet moment, och tvärtom, stort h ger mindre spänning.
//T