Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Designar ett utebord (kryssbord)  (läst 12144 gånger)

DennisCA

• Finland
SV: Designar ett utebord (kryssbord)
« Svar #20 skrivet: 27 aug-15 kl 08:02 »
Någon sade åt mig att om jag gör springor mellan brädorna så kan jag limma hela gavelbrädan, annars ska jag bara limma och skruva brädan i mitten, samt avlånga hål längre ut.

Jag har designat det avlånga tapphålet för att tillåta expansion också.

christelle

• Blekinge
« Svar #21 skrivet: 27 aug-15 kl 09:42 »
Apropå det ska du inte ta ut ett hål för parasoll? Eller det förfular kanske hantverket?
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

DennisCA

• Finland
« Svar #22 skrivet: 27 aug-15 kl 10:42 »
Jag vet inte faktiskt hur jag ska göra, finns sånadära parasoll man kan ha brevid också. Eller kanske vi bygger tak över området med plattor, något pergola liknande.

DennisCA

• Finland
« Svar #23 skrivet: 13 sep-15 kl 21:01 »
Jag byggde som sagt ett mindre bord istället, sambon vill nu ha en pergola med gunga dock, så det blir väl att ta sig an det också. Designade detta ikväll fast utan gunga:
« Senast ändrad: 14 sep-15 kl 06:59 av DennisCA »

Dela detta:

* Inloggade just nu

631 gäster, 2 användare
Be, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser