Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför vill sig inte zucchinin i år?  (läst 1213 gånger)

M L S A

• Västergötland
Varför vill sig inte zucchinin i år?
« skrivet: 04 jul-15 kl 18:44 »
Mina zucchiniplantor står och stampar. De kommer ingen vart Varför? De blommar friskt men växer inte mkt alls och inga frukter på gång. Vad kan vara fel?

kurt

SV: Varför vill sig inte zucchinin i år?
« Svar #1 skrivet: 04 jul-15 kl 19:06 »
En del köldkänsliga växter stannar i växten om de utsätts för temperaturer under 10 grader, sedan hjälper det inte om det blir varmare

M L S A

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 04 jul-15 kl 19:08 »
Hmm, det var ju tråkigt att höra. Vi hade ju rätt svalt i juni, minst sagt. Kanske det som var felet. Inte mycket man kan göra då antar jag.

Tännlappen

• -
« Svar #3 skrivet: 04 jul-15 kl 22:59 »
...Jag planterade ut fyra plantor som var i god tillväxt..hmmm...sedan hagel och dylikt...grävde upp en av dom fyra och petade in i växthuset igen... :D som sagt börjar bli riktig fart i den...dom som står kvar i landet under duk ser inte bra ut, helt still än så länge.

Dela detta:

* Inloggade just nu

627 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser