Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför vill sig inte zucchinin i år?  (läst 1186 gånger)

M L S A

• Västergötland
Varför vill sig inte zucchinin i år?
« skrivet: 04 jul-15 kl 18:44 »
Mina zucchiniplantor står och stampar. De kommer ingen vart Varför? De blommar friskt men växer inte mkt alls och inga frukter på gång. Vad kan vara fel?

kurt

SV: Varför vill sig inte zucchinin i år?
« Svar #1 skrivet: 04 jul-15 kl 19:06 »
En del köldkänsliga växter stannar i växten om de utsätts för temperaturer under 10 grader, sedan hjälper det inte om det blir varmare

M L S A

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 04 jul-15 kl 19:08 »
Hmm, det var ju tråkigt att höra. Vi hade ju rätt svalt i juni, minst sagt. Kanske det som var felet. Inte mycket man kan göra då antar jag.

Tännlappen

• -
« Svar #3 skrivet: 04 jul-15 kl 22:59 »
...Jag planterade ut fyra plantor som var i god tillväxt..hmmm...sedan hagel och dylikt...grävde upp en av dom fyra och petade in i växthuset igen... :D som sagt börjar bli riktig fart i den...dom som står kvar i landet under duk ser inte bra ut, helt still än så länge.

Dela detta:

* Inloggade just nu

496 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser