Under loppet av två minuter fick jag två anmälningar mot denna tråd från "Guest" med sådana ordalag jag inte ens vill upprepa. Om personen vill bli tagen på allvar så uppmanar jag denna/dessa att logga in under ett spårbart nick och förklara sina åsikter så att alla här kan svara. Att uttala sig så (och med dom orden) är oacceptabelt, oavsett vad det gäller. Väx upp eller om ni redan är vuxna, skärp er! Jag har ingenting emot starka åsikter, men ta strid öppet så att alla får säga sitt. Det finns också ett antal vegantrådar på forumet. Bara som ett vänligt tips. Här på forumet försöker vi leva sida vid sida i respekt för den andres livsval.
Lev väl!
En demokrati innebär åsiktsfrihet, alla som "i demokratins" (här tänjer jag våldsamt på ordet demokrati, inkluderar alla djur, som ju inte kan säga sina åsikter, men de har ju människor som försöker göra sig till tolkar åt dem) namn försöker tysta andra är anti-demokrater.
Och ett sådant beteende leder i förlängningen till att vi avlägsnar oss från ett demokratiskt samhället ( idet här fallet ett forum) till ett...ja, vad är motsatsen...ett fascistiskt antar jag...
Ett sådant beteende ökar dessutom knappast folks lust att lyssna på argumenten att äta vegetarikst, om det nu var det de ville.
Jag är i princip vegan, i praktiken är jag det inte, men vill gärna leva så, men jag skulle aldrig drömma om att försöka kränka, hota eller vad det nu är för nivå på de ord som du fick genom den där anmälan du syftade på.
Om man nu är sk "djurvän" (för det var väl det du syftade på att det hela handlade om?) så ska man,
om man nu är demokrat, samtala om detta på ett respektfullt vis.
Så jag, så som "i princip vegan" ger dig, så som "inte alls vegan", mitt fulla stöd!Nä, jag säger som jag sagt hela tiden, mer netikett i detta forum...
Nu måste jag verkligen lägga mig och sova...nu har jag tjatat om netikett hela kvällen känns det som...trist