Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Toapapper...en skitfråga ??  (läst 7940 gånger)

MantaMania

• Jämtland
Toapapper...en skitfråga ??
« skrivet: 17 feb-15 kl 21:20 »
Bor lite offgrid och använder en mulltoa som funkar alldeles utmärkt, förutom toapappret som förmultnar mycket långsammare än annat som hamnar i toan.
Nu vill jag gärna ha tips på toapapper som förmultnar snabbare än "dom vanliga" som finns på snabbköpet.

./S

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Toapapper...en skitfråga ??
« Svar #1 skrivet: 17 feb-15 kl 21:36 »
Kanske sånt http://www.campingvaruhuset.se/toalett-kem/kem-tillbehor/toapapper-6-pack-fiamma som tyvärr är dyrt. Vet inte vad det innehåller men det löser upp sig snabbt i vatten, hur det funkar att kompostera om du har urinseparering har jag ingen aning om.

Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Pentti Linkola

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 17 feb-15 kl 21:46 »
Snabbare än de vanliga billighetsvarianterna?

Weasel

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 17 feb-15 kl 21:48 »
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
« Svar #4 skrivet: 17 feb-15 kl 22:14 »
Snabbare än de vanliga billighetsvarianterna?

Ehh... Vet inte. Kör själv med Serla och det håller ihop länge i jämförelse. Det gjort för kemtoor löser upp sig snabbt och blir bara en gegga. Vet inte om det är några speciella kemikalier i eller så.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Pentti Linkola

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 17 feb-15 kl 22:27 »
Serla och Lambi och sådant där låter som det är extra segt för upplösning och nerbrytning. Är nog bättre med de tråkiga lågprisvarianterna av oblekt och lite sträv kvalitet.

Robertnumer

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 18 feb-15 kl 07:42 »
Själv löste jag det med en separat kastpåse för papper, för att inte fylla Mulle i onödan. För egentligen handlar det väl om mängden och inte kvalitén  ;D

Karlsdotter

• Ångermanland
« Svar #7 skrivet: 18 feb-15 kl 08:27 »
Granngården säljer toapapper som lätt löser upp sig . Inte dyrare än det lite "finare" som de har .

Peter81

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 20 feb-15 kl 17:27 »
Vi kör på helt vanligt papper i vår mulltoa. I början snurrade det ihop sig i stora härvor runt stången i mitten. Det vi gör nu är att alltid riva isär det ruta för ruta, även om man vill ha två rutor i en "torkning".  Numera komposteras pappret fort och vi anser problemet löst.

MissT

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 20 feb-15 kl 22:09 »
Skulle det inte gå att elda pappret?

Redwhip

• Västergötland
« Svar #10 skrivet: 06 apr-15 kl 17:36 »
Skulle det inte gå att elda pappret?
Varför inte använda ett litet handfat eller liknade, och tvätta dej i rumpan?
Själv har jag tvättat mej i rumpan de senaste 30 åren.
« Senast ändrad: 06 apr-15 kl 19:03 av Redwhip »

Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 1 användare
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser