Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Toapapper...en skitfråga ??  (läst 7942 gånger)

MantaMania

• Jämtland
Toapapper...en skitfråga ??
« skrivet: 17 feb-15 kl 21:20 »
Bor lite offgrid och använder en mulltoa som funkar alldeles utmärkt, förutom toapappret som förmultnar mycket långsammare än annat som hamnar i toan.
Nu vill jag gärna ha tips på toapapper som förmultnar snabbare än "dom vanliga" som finns på snabbköpet.

./S

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Toapapper...en skitfråga ??
« Svar #1 skrivet: 17 feb-15 kl 21:36 »
Kanske sånt http://www.campingvaruhuset.se/toalett-kem/kem-tillbehor/toapapper-6-pack-fiamma som tyvärr är dyrt. Vet inte vad det innehåller men det löser upp sig snabbt i vatten, hur det funkar att kompostera om du har urinseparering har jag ingen aning om.

Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Pentti Linkola

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 17 feb-15 kl 21:46 »
Snabbare än de vanliga billighetsvarianterna?

Weasel

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 17 feb-15 kl 21:48 »
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
« Svar #4 skrivet: 17 feb-15 kl 22:14 »
Snabbare än de vanliga billighetsvarianterna?

Ehh... Vet inte. Kör själv med Serla och det håller ihop länge i jämförelse. Det gjort för kemtoor löser upp sig snabbt och blir bara en gegga. Vet inte om det är några speciella kemikalier i eller så.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Pentti Linkola

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 17 feb-15 kl 22:27 »
Serla och Lambi och sådant där låter som det är extra segt för upplösning och nerbrytning. Är nog bättre med de tråkiga lågprisvarianterna av oblekt och lite sträv kvalitet.

Robertnumer

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 18 feb-15 kl 07:42 »
Själv löste jag det med en separat kastpåse för papper, för att inte fylla Mulle i onödan. För egentligen handlar det väl om mängden och inte kvalitén  ;D

Karlsdotter

• Ångermanland
« Svar #7 skrivet: 18 feb-15 kl 08:27 »
Granngården säljer toapapper som lätt löser upp sig . Inte dyrare än det lite "finare" som de har .

Peter81

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 20 feb-15 kl 17:27 »
Vi kör på helt vanligt papper i vår mulltoa. I början snurrade det ihop sig i stora härvor runt stången i mitten. Det vi gör nu är att alltid riva isär det ruta för ruta, även om man vill ha två rutor i en "torkning".  Numera komposteras pappret fort och vi anser problemet löst.

MissT

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 20 feb-15 kl 22:09 »
Skulle det inte gå att elda pappret?

Redwhip

• Västergötland
« Svar #10 skrivet: 06 apr-15 kl 17:36 »
Skulle det inte gå att elda pappret?
Varför inte använda ett litet handfat eller liknade, och tvätta dej i rumpan?
Själv har jag tvättat mej i rumpan de senaste 30 åren.
« Senast ändrad: 06 apr-15 kl 19:03 av Redwhip »

Dela detta:

* Inloggade just nu

611 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser