Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har ni något hobbyfordon?  (läst 10166 gånger)

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
SV: Har ni något hobbyfordon?
« Svar #20 skrivet: 15 nov-14 kl 22:37 »
Skruvat/ägt Mercedes i + 30 år och med förkärlek till gamla S Class bilar från 60/70 talet (W 108/109 osv).
Däremellan har det blivit lite engelsk hoj som kontrast ur "Edward Turners" mästerverk fr 50 talet.
Har dock avvecklat allt och sitter och grunnar på en 60 tals Mustang, Känns som det är något jag måste prova innan "locket spikas" för gott. ;D

Tompas11

• Västmanland
« Svar #21 skrivet: 16 nov-14 kl 09:32 »
Å jag har en Mustang-64.
Modellen är 618 och den har tre växlar och en effekt på hela 1hk, cylindervolym 50cc. Ja det är alltså en moped. :D
Men nu är den lite "vassare" efter att jag gjort vissa modifieringar... ::)
If it doesn't work, chrome it!

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #22 skrivet: 16 nov-14 kl 09:39 »
Å jag har en Mustang-64.
Modellen är 618 och den har tre växlar och en effekt på hela 1hk, cylindervolym 50cc. Ja det är alltså en moped. :D
Men nu är den lite "vassare" efter att jag gjort vissa modifieringar... ::)
Är det med zündappmotor? Då är det lätt att få ut mycket kraft i alla fall

Tompas11

• Västmanland
« Svar #23 skrivet: 16 nov-14 kl 15:36 »
Ja ja men. Har en reservmotor liggande också utifall att... ::)
If it doesn't work, chrome it!

Rocknrollyo

• Bohuslän
« Svar #24 skrivet: 19 nov-14 kl 19:19 »
Dålig bild men en fint renoverad Saab 95 från 1968 som farmor köpte ny och som pappa sen ärvde och renoverade och som är kvar i familjen än idag. Sen har vi en Saab tvåtakt från 50-talet också men den har jag bara gamla bilder på på den här datorn. Annars är det lite Saab turbo och annat. Min första egna bil var en Saab 96 kortnos/trubbnos.
Odlar paprika och vaxbönor och dill 2015.

ensamhet

• Lappland
« Svar #25 skrivet: 25 dec-14 kl 20:41 »
Nej det är en Cupe och jag har en Tudor (baksäte)

På bilden så har vi olika kofångare men jag har fått tag på samma kofångare så nu har vi samma.
Han har en sen 40-talskeps och jag har en sen 30-talskeps.

Sen är det mera saker som skiljer som att hans är i bättre skick än min och med bättre krom.
Jag har röda fälgar, jag har falska sidosökare och massor andra småsaker.

Jag har en likadan cheva-39. Min har ingen baklucka, utan bara ett reservhjul där bak. Det är ett repobjekt och jag hat hört att det är en ovanlig modell, när det är utan baklucka.

Jag har även en del andra gamla chevor. Den jag har tänkt bygga klart är från 34. Den är en lika som på bilden, fast den är förlängd med två dörrar till och reservhjul i båda framskärmarna.

Rosten

• Närke
« Svar #26 skrivet: 26 dec-14 kl 20:29 »
Jag har en likadan cheva-39. Min har ingen baklucka, utan bara ett reservhjul där bak. Det är ett repobjekt och jag hat hört att det är en ovanlig modell, när det är utan baklucka.

Jag har även en del andra gamla chevor. Den jag har tänkt bygga klart är från 34. Den är en lika som på bilden, fast den är förlängd med två dörrar till och reservhjul i båda framskärmarna.
34an är jag grymt avundsjuk på. Speciellt då det är en fyradörrars med reservhjul i skärmarna.
Har en Ford 1927 plastkaross på gång. Står just nu på ett chassi men jag skall göra ett nytt. Det gamla är lite för mycket racerinspirerar med inviduell hjulupphängning runt om.

ensamhet

• Lappland
« Svar #27 skrivet: 26 dec-14 kl 20:57 »
Jag har även ett amatörbygge som jag bytt åt mig. Det är en Ford -31 med -32 grill, trimmad 454, förstärkt lamelldiff och manuell låda. Det enda som är ogjort är elsystemet och halva inredningen.
Om jag vill så kan jag få med dubbelturbo till den, men den går nog tillräckligt bra som det är.
Ca 400-500 hästar. Det finns en uträkning från turbofirman enligt min kompis som byggt den, så skulle det bli 800- 1050 hästar.
Ska försöka få den klar till sommaren. Har bara dåliga bilder på den.

Nina W

• Värmland
« Svar #28 skrivet: 27 dec-14 kl 00:44 »
Jag har en blå Amazon -62. Den klarade inte sista besiktningen men det är inte alltför mycket som ska till så till våren ska den vara i bruksskick igen. Jag har garage till den men ändå har skärmfästet rostat sönder på ena sidan och så har jag kört sönder fästet till ena stötdämparen fram. En ny spindelled (klassiskt!) ska det också vara.

Blekslättens Gård

• Blekslatten gard.se
    • Dalsland
« Svar #29 skrivet: 27 dec-14 kl 07:53 »
Jag har en volvo T24 -1954 som ska användas till småsysslor på gården.Hittade den vid ett litet torp i skogen i närheten där vi bor och fick tag i ägaren genom reg nr och fick köpa den för 2000,Den har stått sedan -78 i skogen och motorn går att dra runt  :)

maryontheprarie

• Värmland
« Svar #30 skrivet: 27 dec-14 kl 10:04 »
(på gårn ligger en t-fordframvagn plus nya däck till den som ingen ska använda..) men annars så håller vi på och renoverar en AMAZON-67. Har köpt allt som behövs så nu ska det svetsas på skärmkanter, reservhjulsbalja och motorrumsbalkar, sen lackas, renovera motor montera in den och de nya (men gamla) svarta sätena + paneler, montera om framrutan, byta ratt och instrumentpanel, lägga in mattor och till sist sätta in ett kasettdäck.

andtol

• Gäst
« Svar #31 skrivet: 31 dec-14 kl 13:49 »
Inte min bil men ett väldigt fint projekt:

Så stolt man som jag berömde för hans fina bil. Vilka detaljer!

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #32 skrivet: 31 dec-14 kl 14:21 »
Det var ett snyggt bygge men själv hade jag nog inte valt en bil med svansmotor till att bygga pickup av. Men det är klart, nu har han ju en del lastutrymme fram som är väderskyddat

malarmaster

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 31 dec-14 kl 14:29 »
en bagge har det ingen betydelse att man gör motorn lite mer svåråtkomlig utifrån,bara man kommer åt att kolla oljan. övriga ingripanden gör man bäst med motorn urtagen och den ska bara rätt ner underifrån. Ulf

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #34 skrivet: 31 dec-14 kl 16:30 »
Det enda jag undrar över är hur man kommer åt höger övre mutter i flänsen mellan motor och växellåda. På en vanlig VW är det bara att sticka in en 17 mm blocknyckel framför fläktkåpan och skruva när motorn ska ner, men här är det nog lite besvärligare.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #35 skrivet: 31 dec-14 kl 16:42 »
Det kanske är öppet ner till motorn om man lyfter av flaket

andtol

• Gäst
« Svar #36 skrivet: 31 dec-14 kl 17:59 »
Jag kan gå förbi i morgon och fråga.

hans

• Dalsland
« Svar #37 skrivet: 01 jan-15 kl 21:03 »
Merceders L307 76:a lätt lastbil med träflak och en BMC 1800 motor orginalmonterad. Egentligen helt renoverad förutom ytrost på hytt och tjurig lastavkännarventil.Bilen lastar 1890kg och väger 1650 den har kula för släp 750kg.Den är hållfastighetsprovad för 6st runda hösilagebalar (tre på flak och tre på kärra) men vid uppförsbacke på grusväg fanns vissa tendenser till hjulspinn.Med facit i hand skulle den varit pressad redan 1997 då den inköptes men skall besiktigas i vår och skall gå i trafik tills tidens ände.(om den skall gå ihop ekonomiskt) Syftet med bilen är lite oklart men jag har ju några år på mig att komma på ett bra ändamål. 

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
« Svar #38 skrivet: 01 jan-15 kl 21:42 »
En 15 år gammal japansk roadster.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #39 skrivet: 01 jan-15 kl 21:43 »
En 15 år gammal japansk roadster.
Miata?

Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 2 användare
Nataks, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser