Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur kan jag vara kvar på en sida som är intressant  (läst 2090 gånger)

Maliva

• Skåne
Hur kan jag vara kvar på en sida som är intressant
« skrivet: 09 okt-14 kl 21:47 »
Jag tycker tyvärr att det är väldigt svårt för mig att förstå hur detta fungerar vilket är mycket frustrerande då det verkar finnas så mycket intressant. Om jag är inne på ett område t ex kollektiv i Skåne och sedan går in på ett inlägg där. Kan jag inte bara gå tillbaka och titta på andra inlägg? Nu får jag söka upp sidan varje gång jag vill in på nytt. Är det möjligt att se hur gamla inläggen är utan att gå in på dem? Jag blir ledsen över att det är så svårt eftersom det är så mycket intressant. Området försvinner var gång jag har varit inne och läst ett inlägg.

christelle

• Blekinge
SV: Hur kan jag vara kvar på en sida som är intressant
« Svar #1 skrivet: 10 okt-14 kl 08:01 »
Bakåtpilen (pilen som pekar åt vänster) eller vad den nu kan heta uppe i vänstra kanten på skärmen brukar fungera bra att använda när man bara vill backa  ;)
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #2 skrivet: 10 okt-14 kl 17:14 »
På varje tavla i forumet syns det ju i kolumnen "senaste inlägg" när senaste inlägget i respektive tråd är gjort, däremot syns det inte när trådarna startades.
Om du vill hänga kvar på en viss tråd samtidigt som du surfar vidare på andra håll i forumet under samma session så är det enklaste att du öppnar en ny flik i webläsaren för att surfa vidare (i de flesta webläsare högerklickar du på länken i fråga och väljer "öppna i ny flik" eller något liknande).  Vill du lägga tråden på minnet för att titta på den en annan dag från samma dator så kan du spara den som bokmärke i webläsaren.

Maliva

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 10 okt-14 kl 21:24 »
Tack, :-) jag provar

Maliva

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 10 okt-14 kl 21:34 »
Då menar du pilen till vänster som alltid finns där när man är på internet. På min iPad funkar den inte så bra utan hoppar ofta flera steg bakåt.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #5 skrivet: 10 okt-14 kl 21:48 »
iPad-webläsaren (heter inte den Safari eller något sånt?) tycker jag mest bara verkar konstig. Men visst finns det andra webläsare, t ex Google Chrome, som går att köra på en iPad?

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 11 okt-14 kl 09:43 »
Jag tycker tyvärr att det är väldigt svårt för mig att förstå hur detta fungerar vilket är mycket frustrerande då det verkar finnas så mycket intressant. Om jag är inne på ett område t ex kollektiv i Skåne och sedan går in på ett inlägg där. Kan jag inte bara gå tillbaka och titta på andra inlägg? Nu får jag söka upp sidan varje gång jag vill in på nytt. Är det möjligt att se hur gamla inläggen är utan att gå in på dem? Jag blir ledsen över att det är så svårt eftersom det är så mycket intressant. Området försvinner var gång jag har varit inne och läst ett inlägg.

Om tillbaka-knappen inte funkar för dig, använd "Brödsmulorna", dvs spåret från forumets huvudsida via kategori via tavla (ev via undertavla) fram till ditt inlägg.
Klicka på länken näst längst till höger så kommer du till nivån ovanför den du befinner dig på. Se bild.
Där finns alla inlägg och du ser hur gamla de är utan att behöva gå in på vart och ett.

I en kommande version av forumet kommer brödsmulelisten finnas närvarande i toppen av sidan hela tiden så man direkt ser var man är och kan navigera bakåt i hierarkin.

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #7 skrivet: 11 okt-14 kl 15:45 »
Det är lätt att komma tillbaka till en tråd, om manlägger till den i "mina "bokmärken :)
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Dela detta:

* Inloggade just nu

486 gäster, 2 användare (1 dolda)
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser