Vi haft en längre tid några getter, några av de kom med öronmärken, de flesta utan.
(Då få man tillsammans med papprena till geten märken i handen, med ett ursäktande leende "...ää... vi hann inte sätta in... ää..." -ska betyder: vi orkade inte att sätta in märkena i dom små söta öron, kanske kan du göra det när hon har blivit lite större....)
Men nu har vi lite flera getter och ansökt för stöd, så kommer det kanske en kontroll, då behöver vi sätta in märken ändå

Jag följde tråden här, och önskade nästan att jag hade de LaMancha getter som har inga öron, och hoppades att där finns en annan godkänt metod, men det finns de visst inte.
Tatuering på juveret? det måsta vara dyrt, utan nedsövning stå de ju aldrig stilla..., men det låter praktiskt och lätt att se.
Vi beställde alltid de små metallmärken, för att de är mindre ful (de ligger här hemma någonstans...),
men min fråga är: har någon som har djur med båda sorts märken erfarenhet vilka som "håller" bättre -jag menar vilka som inte sitter fast i buskar så mycket ?
Aluminiummärkena går runt örat och kan så lättare fastna, kanske. Medan plastmärken om man har "pluppen" utåt kanske gå loss utan alltför mycket skada, och kanske inte heller
fastna lika lätt ?
Gruff, när du har "pluppen" på utsidan, och märket är borta och där är ett litet hål bara efter märket, sätta du då in det nya märket i precis samma hål ?