Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Konservering av sockerärtor  (läst 2613 gånger)

bos taurus

• Uppland
Konservering av sockerärtor
« skrivet: 02 aug-14 kl 10:13 »
Hejsan!

Läste i någon tråd för ett par år sedan om frågor som rör vinerförvaring av sockerärtor. Jag fick dock inte riktigt kläm på hur Ni tycker konservering av sockerärtor fungerat. Min fråga rör hur väl de håller sig om man konserverar i glasburkar? Jag behöver alternativ till frysning då jag bor i ett område som ofta har strömavbrott på vintrarna vilket ibland har varat så pass länge att mina infrysningar förstörts.

Che Guevara

• Gäst
SV: Konservering av sockerärtor
« Svar #1 skrivet: 02 aug-14 kl 10:43 »
Vet inte hur det är just med socker ärtor men konservering över lag rätt gjord håller sig i flera år i bra jordkällare  .

bos taurus

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 02 aug-14 kl 10:50 »
Che Guevara: Tack för snabbt svar. Hoppas att någon kan ge mig tips om just sockerärtor...

Che Guevara

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 aug-14 kl 10:55 »
har du kolla handboken? Där kan det stå något .

kurt

« Svar #4 skrivet: 02 aug-14 kl 14:19 »
Det är samma problem som t ex med bönor, näringsrika livsmedel med högt pH-värde utgör risk för botulism vid inkokning

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=52583.0

Dela detta:

* Inloggade just nu

381 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser