Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hyra på lada?  (läst 1048 gånger)

Brännbols ompla.

• Uppland
    • Ullis Blogg
Hyra på lada?
« skrivet: 17 mar-07 kl 19:39 »
Hej!

Hoppas ni kan hjälpa mig! Idag var jag och tittade på en lada som jag skulle vilja hyra en del av.
Det finns två "rum" som jag kan få välja mellan. Det är till kaniner som ska gå i box...
Ett rum är ca 10-15kvm, ett litet fönster och dörr. Detta är bara ett rum, där kommer det inte in några katter, hundar eller rävar men är lite för mörkt (ev. så kan man ju bygga en ordentlig nätdörr så att den kan stå öppen på dagarna)
I det andra rummet är det två boxar där det gått grisar innan. Ca 10kvm var. Men mer öppet och ljusare.
Nackdelen är att det kan komma in katter (både vilda och tama) så man måste bygga in kaninerna lite mer.

Men dom ville att jag skulle ge ett bud på hur mkt jag ska betala i månaden! Jag har noll koll på vad det kan kosta att hyra box/rum i lada!

Det finns lampa i båda rummen men kommer självklart bara att ha tänt när jag är där.
Vatten finns men kan ta med mig eget.
Kommer inte att ta någon plats ute då dom bara ska bo inne i box!

Kan ni hjälpa mig? Vad kan man lägga för bud?

Mvh//Ullis
Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Brännbols ompla.

• Uppland
    • Ullis Blogg
Re:Hyra på lada?
« Svar #1 skrivet: 18 mar-07 kl 07:16 »
Har löst sig!
Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Dela detta:

* Inloggade just nu

1714 gäster, 3 användare
Själv är bäste dräng, ärt, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser