Getter gillar att gnaga bark och älskar sly, så ska du ha dem i skogen ska de inte gå där du är rädd om växtligheten. De bör också ha olika hagar som de kan växla mellan då de annars kan få problem med parasiter.
Jag hade mina getter på ca 1 ha mark med blandat sly, snårskog och äng. Vintertid bodde de inomhus, men jag bor så till att det kan bli jävligt kallt på vintern. Hade som mest tre getter och en bock + killingar. Slaktade ut allt som inte skulle säljas vidare eller vara kvar på senhösten då bockkillingarna hunnit lägga på sig lite.
Angående stängsel vet jag inte riktigt vad som skulle fungera riktigt bra, vill de ut går de ut! Svärfar har löst det genom att ha ett ganska högt stängsel med många eltrådar. Han bor i ett vargrevir så han har inte så mycket val... Hans stängsel består av ett fårstängsel 1 meter högt med tre eltrådar över med ca 15 cm mellanrum + en eltråd på utsidan hagen 20 cm ovanför marken och 15 cm från stängslet. Han har än så länge fått ha getterna ifred. Använd gärna grova stolpar och ha inte för långt mellan dem, då blir det svårt att få bra spänst på nätet.