Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rimma julskinka på tre dagar - går det?  (läst 7322 gånger)

Grendela

• Småland
    • Skälshult gård
Rimma julskinka på tre dagar - går det?
« skrivet: 10 dec-13 kl 05:59 »
Sen som jag alltid är så fick jag inte ner julskinkan i saltlagen förrän nu i morse, och den måste vara klar på fredag.

Funkar det att bara rimma i tre dygn, eller blir den dålig? Kommer den att smaka dåligt? Varför ska skinkan rimmas i flera veckor?

Det är en liten skinka på 1,5 kilo.

Liten gård i småländska skogen. www.skalshult.se

Hans Andersson

• -
SV: Rimma julskinka på tre dagar - går det?
« Svar #1 skrivet: 10 dec-13 kl 09:23 »
Kan nog bli lite klent in mot mitten. Det är ju bara därför man låter dom ligga så länge. För att hela ska bli salt.
Spruta in lite saltlake i den med en spruta av nåt slag.

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 27 jun-14 kl 09:18 »
-Men snälla moderator, slumpartad tråd men kan du inte styra lite? Måste du påminna oss genom att plocka upp det här om julskinka, om att nu går det mot jul? Bara en vecka sedan midsommar!

kurt

« Svar #3 skrivet: 27 jun-14 kl 10:17 »
-Men snälla moderator, slumpartad tråd men kan du inte styra lite? Måste du påminna oss genom att plocka upp det här om julskinka, om att nu går det mot jul? Bara en vecka sedan midsommar!

Du vill ha en av moderator styrd/censurerad slump?

Dela detta:

* Inloggade just nu

1541 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser