Hej!
Ja en Case funderade jag också på men hittade ingen då.
Men fann en NH 95 i Danmark 98 års modell.
Så det fick bli den. Trevlig maskin men en del att fixa också.
Upptäckte då att det inte var så lätt att få reservdelar till denna då det inte fans så många återförsäljare . Så det var bara att betala vad de vill ha för delarna,

Så jag skaffade en JCB 3CX i stället. Mycket lättare att få tag i reservdelar och till helt andra priser också.
Så nu har jag beställt och fått hem alla bussningar till hela maskinen och lite till. JCBn har inte lika bra komfort som NH95 Och inte lika smidigt grävaggregat heller men annars samma presstandard,
Jag har ett mekaniskt snabbfäste till grävskopan. Och skulle vilja sätta på ett fäste också till Lastaren som är combi. Men det får dröja så länge.
Lite läckage gör ju inget att det fuktar för detta håller rosten borta men binder en hel del damm. Fixat gallerskopa till hyfsat pris som jag inväntar.
Har lite mycket glapp i infästningarna till sväng bommen så vid fullt uttag på stickan och lite belastning i sidledes så kan plötsligt skopan släppa och hela grävarmen gör ett kast på mins två meter i sidledes
Så står någon där så är det som att bli påkörd av en bil i hundra knyck

Så att gräva intill ett hus får nog vänta lite tills detta är fixat. Tapparna glappar nog 1mm och själva cylindern glappar nog 5-7mm. Att packa om cylinder är inga större svårigheter. Det som kan strula är att sära huset, Och att man kan ha fått repor inuti cylindern som kommer att skada de nya packningarna, Detta speciellt då bussningarna är slitna och du snedbelastat den. Samt att det är tungt att handskas med. Ska nu själv försöka komma på hur jag ska få loss Bomen, och palla upp aggregatet.Så jag b.la. kan byta alla bussningar på vridhuset.(King pin)
Tippar detta och du kommer i kläm så är det god bye.
Men själv är bäste dräng som de bruka säga.