Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är det på min trall  (läst 977 gånger)

Erik G

• Södermanland
Vad är det på min trall
« skrivet: 22 jul-13 kl 13:21 »
Trallen är målad/oljad med något. Där den varit utsatt för sol är det bortnött, men svarta fält sitter kvar och lossnar stundom i små flagor. Under tak, vid fasad är det genomskinligt men gulbrunt.

Broberg

• Gäst
SV: Vad är det på min trall
« Svar #1 skrivet: 22 jul-13 kl 20:27 »
Någon sorts lasyr?

Saftaflaskan

• Småland
« Svar #2 skrivet: 22 jul-13 kl 21:52 »
Trallen är målad/oljad med något. Där den varit utsatt för sol är det bortnött, men svarta fält sitter kvar och lossnar stundom i små flagor. Under tak, vid fasad är det genomskinligt men gulbrunt.

Träolja brukar det vara man använder. Men det är skillnad på olja o olja. Kan vara lite skit inblandat så det behöver rengöras med nån trärengöring innan nästa oljning.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 jul-13 kl 08:23 »
Har du en bild? Lättare att bedömma om man ser själv

Erik G

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 23 jul-13 kl 23:11 »
Fick bort det mesta svarta med högtryckstvätten och ett par såpningar. Det flagnade bort i pyttefragment. Resten sitter som berget, fast mer ovanpå än i träet. Ska ta en bild imorgon när det är ljust.

Dela detta:

* Inloggade just nu

505 gäster, 4 användare (2 dolda)
Radar, LarryGeano

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser