Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är det på min trall  (läst 970 gånger)

Erik G

• Södermanland
Vad är det på min trall
« skrivet: 22 jul-13 kl 13:21 »
Trallen är målad/oljad med något. Där den varit utsatt för sol är det bortnött, men svarta fält sitter kvar och lossnar stundom i små flagor. Under tak, vid fasad är det genomskinligt men gulbrunt.

Broberg

• Gäst
SV: Vad är det på min trall
« Svar #1 skrivet: 22 jul-13 kl 20:27 »
Någon sorts lasyr?

Saftaflaskan

• Småland
« Svar #2 skrivet: 22 jul-13 kl 21:52 »
Trallen är målad/oljad med något. Där den varit utsatt för sol är det bortnött, men svarta fält sitter kvar och lossnar stundom i små flagor. Under tak, vid fasad är det genomskinligt men gulbrunt.

Träolja brukar det vara man använder. Men det är skillnad på olja o olja. Kan vara lite skit inblandat så det behöver rengöras med nån trärengöring innan nästa oljning.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 jul-13 kl 08:23 »
Har du en bild? Lättare att bedömma om man ser själv

Erik G

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 23 jul-13 kl 23:11 »
Fick bort det mesta svarta med högtryckstvätten och ett par såpningar. Det flagnade bort i pyttefragment. Resten sitter som berget, fast mer ovanpå än i träet. Ska ta en bild imorgon när det är ljust.

Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 2 användare (1 dolda)
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser