Jag har ju gått flera år traditionell trädgårds utbildning och när jag frågade när vi skulle läsa oss om hur man tog fram eget utsäde/frön så tittade läraren på mej, skruvade lite på sig innan hon svarade. att det kommer inte läras ut.
Ni ska beställa frön så som vi gjort i växthuset dvs av framodlade sorter som har dom egenskaper man söker och som är renodlade.
Ja beställa frön från en katalog med kulörta bilder kan ju vem som helst göra, men bara dom som finns till salu.
Inte kunde jag ana då att en maffia skulle försöka få kontroll och ensamrätt på något som kan vara grundläggande för livet.
Frön är framtiden och när det kommer till mat så är det förfäder som förädlat dom sorter vi har och inga multimiljon jättar ska ta sig rätten att ÄGA alla frön.
Och Anders S det tar tid att skriva böcker, jag håller själv på med en och det finns en känsla av att den aldrig kommer bli klar. Men vem vet i vinter kanske orden flyter och bilderna som jag vill ha finns till.
Runåberg har en jättefin sida med bra instruktioner och data men en bok är en bok nätverk läggs ner, datorer går sönder, böcker har ännu sin givna plats.
Puffar milt på dej för det kommer att vara viktigt framöver ser det ut som.
Behöver du bilder så kanske jag kan ta eller har lämpliga att donera till Ditt/ erat verk.
Ha de gott nu ska jag ut och bädda in potatisen lite till

Tack än en gång !