Ja endel tror att kineserna ska rädda oss.
Kineserna är ju inte kända för sin välgörenhet, dom heller. Men om den västerländska ekonomin kollapsar och regeringarna börjar använda militären för att försvara koncentrationen av rikedom mot upproriska folkmassor så skulle det kunna bli en bonanza för Kina. Dom kan då köpa alla europeiska tillgångar mot en inteckning i den kinesiska ekonomin.
Folk bör se om sitt hus och fundera på hur dom ska klara kommande problem.
Guld å silver ser jag som värdelöst då det inte är något som jag skulle personligen byta in mot mat.
Men de e jag det.
Folk kommer efter en ekonomisk kollaps fortfarande att använda överskottet av sitt arbete till att spara för framtiden. Det kommer bli extra sant om bankerna slutar lämna ut fantasilån till gud och var man. Så om jag vill att mina barn ska ha råd med hus när dom blir vuxna så får jag spara, och då är ädelmetall bra för att det är åldersbeständigt, kan inte masskonfiskeras av staten och är lättare att värdera och sälja än någon annan vara till motsvarande värde rent hanteringsmässigt.
Silver är dessutom en allt viktigare industrimetall och den teknologiska utvecklingen kommer inte avstanna när kapitalismen kraschar, utan kommer snarare mer övergå till statsfinansierad grundforskning.