Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snart kycklingar men innan det lite frågor!  (läst 1008 gånger)

carlshons.kyckling

• Västmanland
Snart kycklingar men innan det lite frågor!
« skrivet: 13 maj-13 kl 19:21 »
Hej jag ska snart kläcka fram kycklingar men jag har lite frågor innan det! Kan man ge kycklingarna havre bönor och sont eller måste man ha något slags foder, fråga 2: kan man sätta en höna tillsammans med kycklingarna eller blir hon arg och så? Fråga 3: hur lång tid tar det innan kycklingarna kommer? Fråga 4: Hur länge måste dom vara inomhus innan man kan ta ut dom i en bur? (buren är säker men inte någon isulering eller så) det var nog allt! mvh Carl :)
Carl Gustavsson

carlshons.kyckling

• Västmanland
SV: Snart kycklingar men innan det lite frågor!
« Svar #1 skrivet: 14 maj-13 kl 17:02 »
hej jag skulle vara tacksam om jag fick svar !!  :) mvh Carl
Carl Gustavsson

Smajsan

• -
« Svar #2 skrivet: 14 maj-13 kl 17:21 »
Hej!
Kul med kycklingar  :)
Kycklingar är lättast att föda upp på startfoder, det finns att köpa på tex. granngården eller annan återförsäjare av svenska foder.
2: Om hönan ruvar KAN det gå men är inte helt säkert, så om du kläcker i kläckare är det lättast att föda upp dom själv, om man är osäker på hönsen.
3: Det tar ca 21 dagar för kycklingen att kläckas (kolla kyckling o kläck sidorna, där finns massor med info)
4: De behöver värmelampa i ca. 8 veckor, tills de är fullfjädrade, så jag skulle nog vänta tills de är några veckor innan jag släppte ut dom i en bur. Och då måste dom ha ett litet hus med värmelampa, så de kan hålla sig varma och torra. De tål inte drag.
Lycka till !
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

carlshons.kyckling

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 16 maj-13 kl 16:28 »
tack så jätte mycket för svaren  :)
Carl Gustavsson

Dela detta:

* Inloggade just nu

748 gäster, 2 användare
Hook, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser