Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snart kycklingar men innan det lite frågor!  (läst 981 gånger)

carlshons.kyckling

• Västmanland
Snart kycklingar men innan det lite frågor!
« skrivet: 13 maj-13 kl 19:21 »
Hej jag ska snart kläcka fram kycklingar men jag har lite frågor innan det! Kan man ge kycklingarna havre bönor och sont eller måste man ha något slags foder, fråga 2: kan man sätta en höna tillsammans med kycklingarna eller blir hon arg och så? Fråga 3: hur lång tid tar det innan kycklingarna kommer? Fråga 4: Hur länge måste dom vara inomhus innan man kan ta ut dom i en bur? (buren är säker men inte någon isulering eller så) det var nog allt! mvh Carl :)
Carl Gustavsson

carlshons.kyckling

• Västmanland
SV: Snart kycklingar men innan det lite frågor!
« Svar #1 skrivet: 14 maj-13 kl 17:02 »
hej jag skulle vara tacksam om jag fick svar !!  :) mvh Carl
Carl Gustavsson

Smajsan

• -
« Svar #2 skrivet: 14 maj-13 kl 17:21 »
Hej!
Kul med kycklingar  :)
Kycklingar är lättast att föda upp på startfoder, det finns att köpa på tex. granngården eller annan återförsäjare av svenska foder.
2: Om hönan ruvar KAN det gå men är inte helt säkert, så om du kläcker i kläckare är det lättast att föda upp dom själv, om man är osäker på hönsen.
3: Det tar ca 21 dagar för kycklingen att kläckas (kolla kyckling o kläck sidorna, där finns massor med info)
4: De behöver värmelampa i ca. 8 veckor, tills de är fullfjädrade, så jag skulle nog vänta tills de är några veckor innan jag släppte ut dom i en bur. Och då måste dom ha ett litet hus med värmelampa, så de kan hålla sig varma och torra. De tål inte drag.
Lycka till !
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

carlshons.kyckling

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 16 maj-13 kl 16:28 »
tack så jätte mycket för svaren  :)
Carl Gustavsson

Dela detta:

* Inloggade just nu

432 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser