Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När ska jag flytta kycklingarna?  (läst 929 gånger)

Kolvaktare

• Försöker överleva på en liten gård i Sörmland.
    • Södermanland
    • Från Stockholm till vägens slut
När ska jag flytta kycklingarna?
« skrivet: 09 maj-13 kl 14:41 »
Kläckningen är i full gång (http://www.fstvs.se/djur/honsuppfodning-del-5-klackning-pagar/) och kycklingarnas första bostad är redo. Men när ska jag flytta över kycklingarna? De första kläcktes i går kväll och under natten förmiddagen har det kläckts sju till. Ska jag vänta tills alla är kläckta eller flytta över de äldsta?
// Anders
Min blogg om livet på landet - www.fstvs.se - sedan 2011

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Minimika

• Västerbotten
SV: När ska jag flytta kycklingarna?
« Svar #2 skrivet: 09 maj-13 kl 14:58 »
Ett par dygn klarar dom sig ju utan mat och vatten och vad du absolut INTE ska göra är att öppna kläckaren och ha den öppen för filmning!  :-X
Det kan göra att dom som är på väg ut torkar fast i hinnorna eftersom fuktigheten sjunker så mycket.
Lycka till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 1 användare
Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser