Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När ska jag flytta kycklingarna?  (läst 930 gånger)

Kolvaktare

• Försöker överleva på en liten gård i Sörmland.
    • Södermanland
    • Från Stockholm till vägens slut
När ska jag flytta kycklingarna?
« skrivet: 09 maj-13 kl 14:41 »
Kläckningen är i full gång (http://www.fstvs.se/djur/honsuppfodning-del-5-klackning-pagar/) och kycklingarnas första bostad är redo. Men när ska jag flytta över kycklingarna? De första kläcktes i går kväll och under natten förmiddagen har det kläckts sju till. Ska jag vänta tills alla är kläckta eller flytta över de äldsta?
// Anders
Min blogg om livet på landet - www.fstvs.se - sedan 2011

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Minimika

• Västerbotten
SV: När ska jag flytta kycklingarna?
« Svar #2 skrivet: 09 maj-13 kl 14:58 »
Ett par dygn klarar dom sig ju utan mat och vatten och vad du absolut INTE ska göra är att öppna kläckaren och ha den öppen för filmning!  :-X
Det kan göra att dom som är på väg ut torkar fast i hinnorna eftersom fuktigheten sjunker så mycket.
Lycka till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser