Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ultraljudsdosa mot möss  (läst 2346 gånger)

Lena A

Ultraljudsdosa mot möss
« skrivet: 24 jan-07 kl 19:36 »
Mössen har tyvärr tagit över en stor del av hönshuset.  :(  Det finns åtminstone 8 st som jag har sett. De springer iväg när jag kommer in på kvällen och "bor" i redena på nätterna.

Mössen måste bort! Eftersom hönshuset är stängt går katten inte in där. Dessutom är han nog alltför bekväm av sig.   ::)

Jag har kollat med Granngården och de har en ultraljudsdosa för ca 245 kr. Vet någon om den fungerar för utrotning av möss?

Påverkar den hönsen? Hönsen ska naturligtvis inte ta skada.

Tacksam för hjälp och tips!   :)
« Senast ändrad: 24 jan-07 kl 20:16 av Lena A »

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Ultraljudsdosa mot möss
« Svar #1 skrivet: 24 jan-07 kl 19:52 »
Mina föräldrar använder en sån och de hävdar att köket varit musfritt sen de satte den i kontakten.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Lena A

« Svar #2 skrivet: 27 jan-07 kl 09:43 »
Jag köpte en ultraljudsdosa på Clas Ohlson och satte in den i hönshuset häromkvällen. Den verkar fungera  :D, för sedan dess har jag inte sett några pigga musögon titta på mig när öppnar redena för att kolla ägg.  :D

Jag hoppas den fortsätter att fungera, så att mössen inte vänjer sig vid ljudet.

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 28 jan-07 kl 13:29 »
hur är det med Katterna
hör de dosan ??

ioförsig har våra katter tagit mössen som finns i huset

men finns det någon som provat sådan där och som vet hur katterna reagerar på ljudet
för jag misstänker att de hör det även om de står på att de inte skall göra det

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Lena A

« Svar #4 skrivet: 28 jan-07 kl 16:55 »
Dosan sitter i en kontakt inne i hönshuset, dit katten inte går, så det är inga problem med honom.

Dosan verkar fungera.  :D Sedan jag satte i den har jag inte sett några pigga musögon titta på mig i hönsredena.   ;)

Jag hoppas på fortsatt framgång naturligtvis.  :)

anette i bugared

• -
« Svar #5 skrivet: 28 jan-07 kl 22:03 »
Har aldrig provat ultraljud, men hade däremot afrikanska pärlhöns, en liten flock på 6-8 st, som höll undan mössen i hönshuset.
De jagade reda på mössen och åt upp dem.

Nån stans har jag läst att man inta kan ha vanliga höns och pärlhöns ihop, men det var aldrig några problem för våra. Dessutom fick vi jättegoda pärlhönsägg, en delikatess.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 1 användare
Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser