Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nytt: Alternativ funkar i mobilen  (läst 2216 gånger)

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
Nytt: Alternativ funkar i mobilen
« skrivet: 16 feb-13 kl 12:46 »
Nu har jag installerat ett "skin" som ska göra att forumet funkar bättre och snabbare i mobilen. Detta eftersom 29% av all trafik hit kommer via mobil.
När man nu surfar till sidan från en mobil som hamnar man automatiskt i det nya temat.

Om man föredrar det gamla (t ex om man använder surfplatta) så är det bara att klicka på knappen "Ej mobil" längst ned.
Om man kommit till det "vanliga" temat och vill tillbaks till mobil-temat så är det bara att klicka på "MOBIL" längst ned i sidfoten.
Inställningarna sparas så jag tror det hela ska funka smidigt.

Säkert är det grejer som är fula eller funkar dåligt i den nya mobil-temat, så säg bara till här så ska vi ta en titt på det.

:)
« Senast ändrad: 16 feb-13 kl 12:48 av Petter B »

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
SV: Nytt: Alternativ funkar i mobilen
« Svar #1 skrivet: 16 feb-13 kl 16:24 »
Det kanske kan vara lite svårt att hitta i det nya temat innan man är van. Vi kan ju ta upp lite tips och frågor också i denna tråd.

Grundläggande för att hitta: Man klicka på den runda ringen med nio pluppar i övre högra hörnet för att få fram meny. Det blir lite olika menyval beroende på var/vilken nivå man är på när man klickar på knappen.

482

« Svar #2 skrivet: 17 feb-13 kl 12:24 »
Jag surfar på en ipad med den nya mobilvarianten men det är svårläst... Några inlägg kommer i stor fetstil och andra med pyttesmå bokstäver. Överskriften på inläggen och vem som skriver, tar också mycket utrymme.
Mest störande är att citaten kommer i löpande text utan någon markering av vad som är citat och vad som är det nya inlägget. Det behövs nog någon justering av typsnitten någonstans :-)

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 17 feb-13 kl 12:38 »
Jag har märkt att när inlägg innehåller citat blir hela inlägget i stor fetstil. Dock bara i Nyliga inlägg.
Om man klickar sig fram till inlägget ser allt OK ut. För mig i alla fall, har du märkt det någon annanstans?

482

« Svar #4 skrivet: 17 feb-13 kl 12:45 »
Ja, det är bara i nyliga inlägg det ser ut så; allt annat verkar fungera som det skall.

Väderhatt

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 17 feb-13 kl 12:56 »
Tack! Trevligt att få ett tema som gör det lättare att träffa rätt med fingrarna. :)

Jag saknar funktionen "Lägg till bokmärke" som finns på det vanliga temat. När man klickar på ringen med pluppar i ett ämne finns två "Topic actions": "Svara" och "Underrätta", men jag gillar att kunna spara ämnen utan att få mail.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 17 feb-13 kl 12:59 »
Tack! Trevligt att få ett tema som gör det lättare att träffa rätt med fingrarna. :)

Jag saknar funktionen "Lägg till bokmärke" som finns på det vanliga temat. När man klickar på ringen med pluppar i ett ämne finns två "Topic actions": "Svara" och "Underrätta", men jag gillar att kunna spara ämnen utan att få mail.

Vad bra att du gillar det.
Bokmärkesfunktionen är en egen modul som inte stöds av detta tema. Det är möjligt att det går att få in det på något sätt, jag ska undersöka saken.

Bäckaryd

• Småland
« Svar #7 skrivet: 18 feb-13 kl 11:13 »
Jag gillar! Men jag läser alltid "olästa inlägg" och då saknar jag att inte se vilket forum tråden hör till samt hur många inlägg i tråden som gjorts.
Hälsning anneli

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 18 feb-13 kl 16:00 »
Jag gillar! Men jag läser alltid "olästa inlägg" och då saknar jag att inte se vilket forum tråden hör till samt hur många inlägg i tråden som gjorts.
Hälsning anneli

Ja, det är synd. Ska se om det går att göra något åt saken.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #9 skrivet: 20 feb-13 kl 11:39 »
Jag har märkt att när inlägg innehåller citat blir hela inlägget i stor fetstil. Dock bara i Nyliga inlägg.

Detta är fixat nu och även nyliga inlägg ska se bra ut.

Blötsnö

• Östergötland
« Svar #10 skrivet: 21 feb-13 kl 14:25 »
Oh, vad lycklig jag blev när jag hittade "ej mobil-knappen" nu känner igen mig igen! Man är ju liksom lite traditionell och ogillar förändringar....  ;D

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #11 skrivet: 21 feb-13 kl 14:35 »
Oh, vad lycklig jag blev när jag hittade "ej mobil-knappen" nu känner igen mig igen! Man är ju liksom lite traditionell och ogillar förändringar....  ;D

;D
När man väl vant sig är nog mobil-temat ändå smidigast. Vill du prova det igen sedan kan du bara klicka på MOBIL längst ned på sidan. Man hamnar på samma sida som man befinner sig på fast i det andra temat så det går bra att växla fram och tillbaks.

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #12 skrivet: 22 feb-13 kl 07:47 »
En medlem hittade inte menyknappen i mobiltemat, så jag lägger in en bild av den här. Den ska finnas i övre högra hörnet.

farfar

• Småland
Alternativ i mobilen
« Svar #13 skrivet: 26 feb-13 kl 15:34 »
Alltså alternativ i mobilen funkar väldigt bra! :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

434 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser