Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Protest mot profitörerna!  (läst 8052 gånger)

vindensbonig

• Gäst
SV: Protest mot profitörerna!
« Svar #40 skrivet: 19 dec-12 kl 14:21 »
Samtalet jag började tråden med, det hade jag med min handlare igår. Referat finns i annan tråd. Det blev lugnt och stilla då vi för längesen gått de hårda dusterna.  o:) 

Så Maria behövde inte gå iväg och låtsas höra ihop med någon annan karl för att jag levde rövare ;D
Hon kunde lugnt cirkulera runt oss och vet ni vad hon hittade? Jo, GRISFÖTTER! Tack, Jocke på ICA i Hovmantorp för en välsorterad affär och tack för att jag får mina aladåbade grisfötter till jul!
Tack även för tipsen om av vilka jag kan köpa vildsvinskött av.
Var det tvunget till att skapa en annan tråd till det ? Och i vilken tråd i så fall?

Maria C S

• Småland
« Svar #41 skrivet: 19 dec-12 kl 15:13 »
Var det tvunget till att skapa en annan tråd till det ? Och i vilken tråd i så fall?

Här: Svar #58989

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=17986.msg1390191#msg1390191
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

hen

• extremt mycket frågor...
    • Småland
« Svar #42 skrivet: 07 jan-13 kl 11:00 »
fortfarande något liv i detta? jag är köpare :)

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #43 skrivet: 07 jan-13 kl 19:01 »
fortfarande något liv i detta? jag är köpare :)

Jodå, alla har överlevt.

Om ni skickar PM om hur mycket, samt var ni bor,  så ska jag under tiden försöka förhandla till rätt pris och en i övrigt bra deal.  Hittar någon annan en bra källa så hör av er! Viltslakteri finns flera och det vore en fördel att ha leverantörerna geografiskt spridda.
För att väcka frågan hos ett slakteri behöver jag ha lite "på fötterna", så det blir ett barti av det. En del anser jag tar för mycke betalt. Antingen förhandlar man, eller också får de behålla sitt kött. Jag antar att de helst säljer hela eller halva grisar för att priset ska bli det fördelaktigaste. Och det bör väl va styckat?

Själva har vi fullt i frysarna med annat ännu ett tag samt att focus de senaste dagarna varit på en annan tråd. http://www.alternativ.nu/index.php?topic=147313.msg1400957;topicseen#new

Inom kort kommer jag att berätta om dagens röjande där, om besök i en butik med utländska innehavare.
Är ni i Växjö så titta in till Ikramenis orientaliska, Verkstadsgatan 18N. VÄXJÖ.
Gul lök, fin 6:-/kg
Potatis, fina och jämnstora 10 kg för 40 spänn
Fyffes bananer, 13kr/kg
Morötter 6 kr/kg
Ris, c:a 11:50/kg i säck.
Vetemjöl, 6 kr/kg
Basilika, bockhornsklöver o liknande kryddor 150 G för 25 kr.
Äpplen, klementiner o annan frukt 14-18 kr/kg.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

vindensbonig

• Gäst

Dela detta:

* Inloggade just nu

1733 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser