Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sempers torrmjölk!  (läst 5333 gånger)

lite_av_varje

• Gäst
sempers torrmjölk!
« skrivet: 03 jan-07 kl 22:07 »
hej!
jag hittade för ca 4år sedan sempers torrmjölk på willys ;D
sedan dess köper vi alltid den . På det viset vet du att du alltid har mjölk hemma ! bra att veta när man läser recept på nätet exempelvis(man tänker: har jag allt detta?)någon mer som köper denna mjölk?

Sia

• Dalarna
Re:sempers torrmjölk!
« Svar #1 skrivet: 04 jan-07 kl 11:39 »
Vi har den alltid stående i skafferiet utifall att mjölken skulle ta slut  :)  Jättebra!!
Är ju inte alla gånger sugen att åka en mil in till stan för att man behöver 1,5 dl till morgongröten, speciellt inte FÖRE frukost   ;)
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 05 jan-07 kl 02:05 »
Ägs inte Semper av Nestlé? Finns det några andra fabrikat? Det skulle ev. vara praktiskt att ha i bak eller matlagning ibland.

Sen jag började mjölka så tycker jag att köpemjölk inte ens är gott. Så nu när getterna är i sin, så är vi hellre utan tills killingarna kommer.

manna

• -
« Svar #3 skrivet: 05 jan-07 kl 13:05 »
Ägs inte Semper av Nestlé?

Nä, Semper ägs av Triton Private Equity. I alla fall enligt http://mudimums.se/
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #4 skrivet: 08 jan-07 kl 20:25 »
Hej!

Kom idag på att vi gjorde "fusk" kalvdans, genom att blanda torrmjölk i vanlig mjölk och grädda i ugnen! Det är några år sedan, så jag minns inte exakt proportioner, och vet inte var jag har anteckningarna. Ska försöka igen, blev sugen!

Edgar

Dela detta:

* Inloggade just nu

1798 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser