Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sempers torrmjölk!  (läst 5331 gånger)

lite_av_varje

• Gäst
sempers torrmjölk!
« skrivet: 03 jan-07 kl 22:07 »
hej!
jag hittade för ca 4år sedan sempers torrmjölk på willys ;D
sedan dess köper vi alltid den . På det viset vet du att du alltid har mjölk hemma ! bra att veta när man läser recept på nätet exempelvis(man tänker: har jag allt detta?)någon mer som köper denna mjölk?

Sia

• Dalarna
Re:sempers torrmjölk!
« Svar #1 skrivet: 04 jan-07 kl 11:39 »
Vi har den alltid stående i skafferiet utifall att mjölken skulle ta slut  :)  Jättebra!!
Är ju inte alla gånger sugen att åka en mil in till stan för att man behöver 1,5 dl till morgongröten, speciellt inte FÖRE frukost   ;)
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 05 jan-07 kl 02:05 »
Ägs inte Semper av Nestlé? Finns det några andra fabrikat? Det skulle ev. vara praktiskt att ha i bak eller matlagning ibland.

Sen jag började mjölka så tycker jag att köpemjölk inte ens är gott. Så nu när getterna är i sin, så är vi hellre utan tills killingarna kommer.

manna

• -
« Svar #3 skrivet: 05 jan-07 kl 13:05 »
Ägs inte Semper av Nestlé?

Nä, Semper ägs av Triton Private Equity. I alla fall enligt http://mudimums.se/
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #4 skrivet: 08 jan-07 kl 20:25 »
Hej!

Kom idag på att vi gjorde "fusk" kalvdans, genom att blanda torrmjölk i vanlig mjölk och grädda i ugnen! Det är några år sedan, så jag minns inte exakt proportioner, och vet inte var jag har anteckningarna. Ska försöka igen, blev sugen!

Edgar

Dela detta:

* Inloggade just nu

1555 gäster, 3 användare
Hästberoende, Erik Forsman, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser